تیم مذاکره کننده تحریک طالبان پاکستان با دولت فدرال طی مشورت با ابوعاصم مفتی نورولی سرکرده تحریک طالبان پاکستان تشکیل شده است. قاضی محمدامیرمحسود از فرماندهان تی تی پی، رییس این تیم مذاکراتی می باشد درحالیکه مولوی فقیرمحمد باجوری از فرماندهان ارشد این گروه از اعضای تیم مذاکراه کننده است. 

پیشاور: تیم مذاکره کننده تحریک طالبان پاکستان با دولت فدرال طی مشورت با ابوعاصم مفتی نورولی سرکرده تحریک طالبان پاکستان تشکیل شده است. قاضی محمدامیرمحسود از فرماندهان تی تی پی، رییس این تیم مذاکراتی می باشد درحالیکه مولوی فقیرمحمد باجوری از فرماندهان ارشد این گروه از اعضای تیم مذاکراه کننده است. 

براساس گزارش منابع طالبان بلال، فرمانده عملیات لال مسجد، دکترحمود سواتی و علاوه بر آن مفتی ابوهریره از جماعت الاحرار نیز در این تیم حضور دارند.

https://mashriqtv.pk/story/?story=202111110111

توضیح:

گفتنی است تاکنون براساس پیشرفت صورت گرفته طی مذاکرات دوجانبه که با میانجیگری رهبر گروه حقانی طالبان صورت گرفته و طرفین به توافق آتش بس یکماهه با پیش شرط تحریک طالبان درخصوص آزادی نیروهای دستگیر شده خود توسط پاکستان، دست یافته اند.

 شایان ذکر است سه شرط، کنار گذاشتن اسلحه، ساخت کارت های ملی و پذیرفتن قانون پاکستان نیز از سوی دولت پاکستان برای عفو عمومی این عناصر تروریستی اعلام شده است.

کد خبر 9693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =