بورسیه ماهانه هنرمندان مردمی و برندگان جایزه شوتا روستاولی از ۴۰۰ به ۶۰۰ لاری افزایش یافت. بر اساس ابتکار وزارت فرهنگ، ورزش و امور جوانان گرجستان در قطعنامه N۵۲۴ دولت گرجستان در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۲۱، اصلاحیه ای به عمل آمد.

بورسیه ماهانه هنرمندان مردمی و برندگان جایزه شوتا روستاولی از ۴۰۰ به ۶۰۰ لاری افزایش یافت. بر اساس ابتکار وزارت فرهنگ، ورزش و امور جوانان گرجستان در قطعنامه N۵۲۴ دولت گرجستان در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۲۱، اصلاحیه ای به عمل آمد. بر اساس این اصلاحیه، مقرری ماهانه برندگان جایزه هنرمندان مردمی و شوتا روستاولی ۲۰۰ لاری از ۴۰۰ لاری به ۶۰۰ لاری و کمک هزینه سالانه هنرمندان خلق به مبلغ ۶۰۰ لاری افزایش یافته است. در مجموع ۱۱۸ نفر تحت تأثیر این مصوبه قرار گرفتند که اکثر آنها بالای ۷۰ سال سن دارند. همچنین با دستور وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان گرجستان مبنی بر اعطای کمک ماهانه به چهره‌های ممتاز ادب و هنر، فرهنگیان (۱۷ نفر) که ماهانه ۲۵۰ لاری کمک دریافت می‌کردند. وزارت، این مبلغ را به ۴۰۰ لاری افزایش داده است.

بر اساس اصلاحیه آیین نامه مذکور، مشمولان بورسیه ماهانه دولتی تعریف شده در این آیین نامه به نفرات دوم و سوم مسابقات المپیادهای شطرنج اضافه شدند که مبلغ بورسیه ماهیانه آنها به همان ترتیب المپیاد برای تعیین شد. همان مصوبه به ویژه برای دارندگان مدال نقره - ۸۰۰ لاری و برای دارندگان مدال برنز - به مبلغ ۵۰۰ لاری. همچنین برنده المپیاد شطرنج که برنده المپیاد شطرنج (دارنده مدال های نقره و/یا برنز) نیز می باشد، مبلغ کمک هزینه تحصیلی ماهانه ۲۰۰۰ لاری و دارنده مدال نقره المپیاد شطرنج دارنده مدال المپیک است.

بورسیه تحصیلی برای اشخاصی که در این مصوبه تعریف شده اند در محدوده تخصیصی که در قانون بودجه سالانه پیش بینی شده است به وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان گرجستان اعطا می شود.  بر این اساس، برندگان المپیک شطرنج و برندگان هنرمندان، هنرمندان مردمی و شوتا بورسیه تحصیلی دریافت خواهند کرد. جایزه روستاولی مقدار بیشتری بورسیه دریافت خواهد کرد.

https://www.facebook.com/pg/MinistryofCultureSportandYouth/posts/?ref=page_internal

کد خبر 9815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =