مجموعه کاملی از آثار مؤسس دانشگاه تفلیس آکادمیسین ایوانه جاواخیشویلی که بر اساس مطالعه کامل مطالب آرشیوی این دانشمند تهیه شده منتشر خواهد شد

مجموعه کاملی از آثار مؤسس دانشگاه تفلیس آکادمیسین ایوانه جاواخیشویلی که بر اساس مطالعه کامل مطالب آرشیوی این دانشمند تهیه شده منتشر خواهد شد در این راستا یک تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه دولتی تفلیس و مرکز ملی نسخ خطی گرجستان امضا شد. بر اساس این تفاهم نامه، هیئت تحریریه ای تشکیل می شود که مجموعه کاملی از آثار ایوانه جاواخیشویلی را تهیه و منتشر می کند.

معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان نونو میتسکویچ در مراسم امضای این تفاهم نامه شرکت کرد و در جمع مردم سخنرانی کرد و درباره اهمیت انتشار مجموعه کامل آثار این دانشمند بزرگ  صحبت نمود.

تفاهمنامه توسط گیورگی شرواشیدزه، رئیس دانشگاه دولتی تفلیس و زاآل آباشیدزه، مدیر مرکز ملی نسخ خطی گرجستان امضا شد. انتشار مجموعه کامل آثار ایوانه جاواخیشویلی، قدردانی دیگری از شایستگی ویژه او به عنوان دانشمند است. مطالب منحصربفرد میراث علمی و معرفتی ایوانه جاواخیشویلی در مخازن مرکز ملی نسخ خطی و موزه دانشگاه دولتی تفلیس نگهداری می‌شود که بیشتر آنها منتشر نشده است. انتشار این میراث رویدادی دوران ساز در تاریخ علوم انسانی گرجستان و به طور کلی فرهنگ و علم گرجستان خواهد بود.

https://mes.gov.ge/content.php?id=12669&lang=geo

کد خبر 9825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =