در تاریخ ۱۶-۱۹ دسامبرجاری،در انستیتوی شرق شناسی به نام گ.تسرتلی دانشگاه دولتی ایلیا، کنفرانس علمی بین المللی "خاورمیانه و قفقاز: فرهنگ، تاریخ، سیاست" به صورت از راه دور برگزار شد. اخرین روز کنفرانس، ۱۹ دسامبر، همایش اختتامیه پروژه "اسناد درباره گرجستان در آرشیوها و کتابخانه های ایران" که تواسط بنیاد ملی علمی شوتا روستاولی حمایت شده بود، برگزارشد.

در تاریخ ۱۶-۱۹ دسامبر جاری،در انستیتوی شرق شناسی به نام گ.تسرتلی دانشگاه دولتی ایلیا، کنفرانس علمی بین المللی "خاورمیانه و قفقاز: فرهنگ، تاریخ، سیاست" به صورت از راه دور برگزار شد. اخرین روز کنفرانس، ۱۹ دسامبر، همایش اختتامیه پروژه "اسناد درباره گرجستان در آرشیوها و کتابخانه های ایران" که تواسط بنیاد ملی علمی شوتا روستاولی حمایت شده بود، برگزارشد.

در این کنفرانس از کار علمی سال ۲۰۲۱ موسسه شرق شناسی نتیجه گیری وارائه شد و گزارش هایی در مورد روابط تاریخی و فرهنگی قفقاز و خاور نزدیک (و همچنین خاور دور)، زبان ها و ادبیات شرقی و جنبه های مختلف فرآیندهای جاری ارائه شد. در خاورمیانه. در این کنفرانس علاوه بر کارکنان انستیتوی شرق شناسی، نمایندگانی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در گرجستان و خارج از کشور شرکت و حضور داشتند. در همایش پروژه «اسناد درباره گرجستان در آرشیو و کتابخانه های ایران» ، شرکت کنندگان و پژوهشگران دعوت شده نتایج کار علمی انجام شده در این پروژه را ارائه کردند.

https://iliauni.edu.ge/ge/iliauni/AcademicDepartments/mecnierebata-da-xelovnebis-fakulteti-۲۶۹/siaxleebi-۳۰۲/saertashoriso-samecniero-konferencia-axlo-agmosavleti-da-kavkasia-kultura-istoria-politika۱.page

کد خبر 10396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =