ناتیا تورناوا، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار، در رویداد "جایزه دیاسپورا 2021" شرکت کرد و به برنده نامزدی "دوست خارجی گرجستان" جایزه اعطا کرد. امسال این جایزه به پروفسور لازلو بورگی، رئیس دانشگاه بوداپست اهدا شد.

ناتیا تورناوا، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار، در رویداد "جایزه دیاسپورا 2021" شرکت کرد و به برنده نامزدی "دوست خارجی گرجستان" جایزه اعطا کرد. امسال این جایزه به پروفسور لازلو بورگی، رئیس دانشگاه بوداپست اهدا شد. او در تحکیم روابط فرهنگی، آموزشی و ادبی بین دو کشور گرجستان و مجارستان سهم بسزایی داشته است. با تلاش مستقیم لازلو بورهی، دوره آموزشی زبان گرجی و یک کتابخانه گرجی به نام مارتون ایشتوانوویچ، گرجی شناس مجارستانی در دانشگاه بوداپست افتتاح شد. این جایزه توسط سفیر فوق العاده و تام الاختیار مجارستان در گرجستان، آنا ماریا شمیکو دریافت شد.

رویداد "جایزه دیاسپورا 2021" توسط وزارت امور خارجه گرجستان برگزار شد. هدف از این رویداد شناسایی و قدردانی از شایستگی های هموطنان خود در خارج از کشور است که در زمینه های مختلف موفق هستند - کسانی که سهم قابل توجهی در ایجاد وجهه بین المللی گرجستان داشته اند.

https://imedinews.ge/ge/sazogadoeba/232602/natia-turnavam-nominatsiashi-saqartvelos-utskhoeli-megobari-gamarjvebuli-daajildova

کد خبر 10629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =