وزارت آموزش و علوم گرجستان سالانه هزینه تحصیل دانش آموزان ساکن در روستاهای مجاور خط تقسیم سرزمین اشغالی گرجستان را تامین می کند.بر اساس «برنامه تأمین مالی دانشجویی برای دانش آموزان آسیب دیده در روستاهای مجاور خط مرزی»، کل مبلغ کمک هزینه تحصیلی به کلیه دانشجویانی که دارای ضوابط بودجه باشند، بدون رقابت تعلق می گیرد. طبق ضوابط بودجه، کلیه دانش آموزانی که در ۳ سال گذشته در یک مدرسه روستایی نزدیک خط تقسیم تحصیل کرده اند و یا در صورت نبود مقطع متوسطه از مدرسه سکونتگاهی مجاور فارغ التحصیل شده اند، تامین مالی می شوند. همچنین شرط لازم برای تحصیل دانشجو در یک برنامه معتبر است.

وزارت آموزش و علوم گرجستان سالانه هزینه تحصیل دانش آموزان ساکن در روستاهای مجاور خط تقسیم سرزمین اشغالی گرجستان را تامین می کند.

بر اساس «برنامه تأمین مالی دانشجویی برای دانش آموزان آسیب دیده در روستاهای مجاور خط مرزی»، کل مبلغ کمک هزینه تحصیلی به کلیه دانشجویانی که دارای ضوابط بودجه باشند، بدون رقابت تعلق می گیرد. طبق ضوابط بودجه، کلیه دانش آموزانی که در ۳ سال گذشته در یک مدرسه روستایی نزدیک خط تقسیم تحصیل کرده اند و یا در صورت نبود مقطع متوسطه از مدرسه سکونتگاهی مجاور فارغ التحصیل شده اند، تامین مالی می شوند. همچنین شرط لازم برای تحصیل دانشجو در یک برنامه معتبر است.

از سال ۲۰۱۳، این وزارتخانه به دانشجویان آسیب دیده ساکن در روستاهای مجاور خط تقسیم که در سطوح اول و دوم آموزش عالی تحصیلی ثبت نام کرده اند، کمک مالی می کند. اگر در سال اول دولت به ۴۷۱ دانش آموز کمک مالی می کرد، در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تعداد آنها به ۲۳۵۴ نفر می رسد که ۴۳۸۰۰۸۷.۵۰ لاری به آنها اختصاص داده شده است.

شایان ذکر است کمیسیون موقت دولتی پاسخگویی به نیازهای اقشار آسیب دیده روستاهای مجاور خط مرزی پیش از این تصمیم به تمدید اعتبارات دانشجویی در سال تحصیلی ۹۱-۹۱ گرفته است.

لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۳، دولت مجموعاً ۲۰،۴۰۰،۵۷.۵۰ لاری را در چارچوب "برنامه کمک مالی دانشجویی برای دانش آموزان آسیب دیده در روستاهای مجاور خط مرزی" اختصاص داده است.

دولت برای هر دانشجویی که در روستاهای مجاور خط مرزی با سرزمین های اشغالی گرجستان زندگی می کند، مبلغ کامل کمک هزینه تحصیلی را با ۲۲۵۰ لاری تامین می کند.

لازم به ذکر است که وزارت آموزش و علوم گرجستان علاوه بر «برنامه کمک مالی دانشجویی برای دانش آموزان آسیب دیده در روستاهای مجاور خط مرزی»، برنامه اجتماعی را نیز برای تأمین مالی دانش آموختگان روستایی در مجاورت خط مرزی اجرا می کند. سرزمین های اشغالی این برنامه بودجه کامل را برای مرحله اول آموزش عالی مطابق با میزان کمک هزینه تحصیلی دولتی فراهم می کند.

https://mes.gov.ge/content.php?id=۱۲۷۵۷&lang=geo

کد خبر 10634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =