وزارت آموزش و علوم گرجستان به معلمان ارشد و برجسته ای که مایل به بهبود مهارت های خود هستند، نوآوری هایی ارائه می دهد و به آنها فرصتی برای پیشرفت شغلی می دهد. لازم به ذکر است که ارتقای جایگاه معلمان اجباری نیست و تنها در جهت ارتقاء سطح حرفه ای معلمان است که مستقیماً بر حقوق آنان تأثیر می گذارد.

وزارت آموزش و علوم گرجستان به معلمان ارشد و برجسته ای که مایل به بهبود مهارت های خود هستند، نوآوری هایی ارائه می دهد و به آنها فرصتی برای پیشرفت شغلی می دهد. لازم به ذکر است که ارتقای جایگاه معلمان اجباری نیست و تنها در جهت ارتقاء سطح حرفه ای معلمان است که مستقیماً بر حقوق آنان تأثیر می گذارد.

در تابستان ۲۰۲۲، آزمون موضوعی و مهارت های حرفه ای برای معلمان جویای وضعیت برگزار می شود. شایان ذکر است، فرصت شرکت در آزمون مهارت های حرفه ای به معلمانی داده می شود که حدنصاب ۵۰ درصد گواهینامه صلاحیت را برای احراز مقام ارشد معلمی پشت سر گذاشته و یا بر اساس مدرک علمی دکتری وضعیت را کسب کرده باشند.

و معلمانی که در آزمون صلاحیت از حد نصاب ۵۰ درصد عبور نکرده اند، برای ارتقای وضعیت خود باید از آستانه ۶۰ درصد + ۱ در این موضوع عبور کنند تا در آزمون مهارت های حرفه ای موفق شوند.

پس از گذراندن موفقیت آمیز امتحانات موضوعی و مهارت های حرفه ای برای پیشرفت شغلی، معلمان نیز باید با یک جزء عملی ارزیابی شوند که شامل بررسی کارنامه معلم و ارزیابی عملکرد مستقیم معلم در مدرسه است. از جمله مصاحبه، مشاهده روند درس و موارد دیگر.

اگر معلمی که مایل به پیشرفت شغلی خود است، امتحانات موضوعی و مهارت های حرفه ای را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما موفق نشود / جزء عملی را قبول نکند، نمره کسب شده در امتحانات را حفظ می کند و به او فرصت تایید جزء عملی داده می شود. در صورت تمایل

آزمون های ارتقای جایگاه معلمان توسط مرکز سنجش و آزمون سراسری ارائه می شود. شایان ذکر است که این مرکز برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ آزمون تدریس خصوصی رهبری و مربی در مهارت های حرفه ای را برگزار می کند. برنامه های امتحانی قبلاً مطابق با استاندارد حرفه ای معلم تهیه شده است که در وب سایت رسمی مرکز سنجش و آزمون کشور قرار داده شده است.

اطلاعات دقیق آزمون به صورت مرحله ای در سایت سنجش و آزمون منتشر خواهد شد.

همچنین قابل ذکر است که با حمایت مرکز ملی رشد حرفه ای معلمان، تمامی منابع آموزشی در اختیار معلمانی که مایل به ارتقاء مهارت خود هستند، آنها را در قبولی در آزمون ها یاری می دهد. 

https://mes.gov.ge/content.php?id=۱۲۷۶۱&lang=geo

کد خبر 10635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =