لغو حراج کلید سلول نلسون ماندلا در جزیره روبن

خانه حراج گورنزی موافقت کرد حراج مورد نظر خود را که قرار بود در مورد اقلام مرتبط با ماندلا، برگزار شود، لغو کند.

خانه حراج گورنزی[۱] موافقت کرد حراج مورد نظر خود را که قرار بود در مورد اقلام مرتبط با ماندلا، برگزار شود، لغو کند. یکی از این اشیا کلید فلزی کوچکی است که به در سلولی مربوط می شود که نلسون ماندلا را در خود حبس کرده بود و قرار است به زودی، به آفریقای جنوبی بازگردانده شود.

وزارت فرهنگ و هنر آفریقای جنوبی می‌گوید برنامه‌های حراج کلیدی که نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور سابق نلسون ماندلا را پشت میله‌های زندان در جزیره روبن حبس کرده بود، دیگر اجرا نخواهد شد.

خانه حراج گورنزی  موافقت کرد حراج مورد نظر خود را که قرار بود در مورد اقلام مرتبط با ماندلا، برگزار شود، لغو کند. یکی از این اشیا کلید فلزی کوچکی است که به در سلولی مربوط می شود که نلسون ماندلا را در خود حبس کرده بود و قرار است به زودی، به آفریقای جنوبی بازگردانده شود.

ناتی ماتتوا[۲] ، وزیر فرهنگ و هنر، از این خبر استقبال کرد و گفت که کلید نمادین بخشی از دارایی ملی محسوب می شود و بنابراین متعلق به مردم آفریقای جنوبی است.

فروش اقلام مختلف دیگری که متعلق به مادیبا[۳] بود نیز لغو شده است، از جمله عینک آفتابی، یکی از پیراهن ها، دوچرخه ورزشی و یکی از راکت های تنیس مادیبا در زندان.

منبع:

https://ewn.co.za/۲۰۲۲/۰۱/۰۹/auction-of-mandela-s-cell-key-scrapped-arts-and-culture-department

 

[۱] Auction house Guernsey

[۲] Nathi Mthethwa

[۳] Madiba

کد خبر 10726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =