مولانا طارق جمیل، سخنور معروف و عضو فعال گروه جماعت تبلیغی طی سخنانی در سمیناری با عنوان "وحدت در تنوع" که توسط اتحادیه اقلیت های پاکستان دیروز برگزار شد گفت: اتحاد مردم برای پیشرفت جامعه ضروری است

مولانا طارق جمیل، سخنور معروف و عضو فعال گروه جماعت تبلیغی طی سخنانی در سمیناری با عنوان "وحدت در تنوع" که توسط اتحادیه اقلیت های پاکستان دیروز برگزار شد گفت: اتحاد مردم برای پیشرفت جامعه ضروری است و این وحدت زمانی میسر می آید که با یکدیگر مهربانانه رفتار کنیم. در جامعه ای که مفهوم گناه و خطا از بین می رود، جامعه دچار انحطاط می شود. وی بر ضرورت ریشه کنی عدم شکیبایی و ترویج فرهنگ تحمل تاکید نموده و افزود: اقلیت ها و اکثریت ها را متحد کنیم. خشونت و افراط گرایی در هیچ دینی جایگاهی وجود ندارد. وی افزود: بخاطر ترویج صلح و هماهنگی بین ادیان جامعه از "پیام پاکستان" قدردانی می کنیم. فاجعه سیالکوت به هر مقداری محکوم شود کم است.

مولانا طارق جمیل، مولانا طاهر اشرفی، دکتر بوپال بهتی، مولانا عبدالخبیر آزاد، جوزف ارشد، اسقف اعظم، مولانا غلام بشیر(برادر مرحوم جنید جمشید) و سایر علما در این سمینار سخنرانی کردند.

 توضیح:

مولانا طارق جمیل عالم برجسته دیوبندی و سخنور معروف است.سخنرانی های ارزنده و سازنده وی در ماه رمضان توسط شبکه تلویزیون دولتی (PTV) پخش می شود، طارق جمیل دوستدار اهل بیت (ع) است و همیشه طی سخنان خود برای پیوستن به اهل بیت (ع) تاکید می کند، وی در دوران سخنرانی مصائب امام حسین (ع) و خاندان پیامبر اکرم (ص) را با گریه شدید بیان می کند.

 برخی از علمای جامعه دیوبندی به دلیل اقدامات مذکور نامبرده را شیعه می خوانند اما وی اصرار دارد  من دیوبندی هستم و اگر به دلیل محبت اهل بیت (ع) کسی شیعه می شود، من نیز شیعه هستم. سخنان این عالم بزرگ همیشه مبنی بر وحدت امت اسلامی می باشد.

 

کد خبر 10850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =