علامه احمد اقبال رضوی، معاون دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد: حزب وحدت مسلمین پاکستان روز جمعه ، ۹ جولای در سراسر کشور "روز عظمت اهل بیت (ع)" را برگزار می کند.

      علامه احمد اقبال رضوی گفت: اهل بیت (ع) نام خانواده ای است که طهارت آن خاندان توسط خداوند در قرآن گواهی شده است.  وی تصریح کرد: عناصر شیطانی که به نام دین به اهل بیت (ع) توهین می کنند، یا بیمار روانی هستند و یا به طور ابزاری برای یهودیان و مسیحیان کار می کنند. این قبیل افراد خواسته و یا ناخواسته برای ایجاد نفرت مذهبی در پاکستان سعی و تلاش می نمایند.

     وی گفت: این مسئولیت دولت است که چنین مواردی را جدی بگیرد. هر صدای متعصبی که در مقابل مقام، عزت و احترام اهل بیت (ع) بلند شود، توسط برادران شیعه و اهل سنت خاموش خواهد شد، زیرا فقهای شیعه و سنی نه تنها معتقد به عظمت اهل بیت (ع) هستند، بلکه محافظ عزت و احترام اهل بیت (ع) نیز هستند. وی افزود: حزب وحدت مسلمین روز جمعه با حضور علمای تمام مکاتب فکری،" روز عظمت اهل بیت(ع)" را در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می کند و قطعنامه های را در محکومیت آن ارائه می دهند.

   توضیح:

    اخیرا فردی به نام مولانا عبدالرحمان سلفی وابسته به گروه تندرو اهل سنت، طی اظهاراتی به خاندان اهل بیت (ع) از جمله در شأن حضرت امام موسی کاظم (ع)، امام تقی و امام نقی (علیهما سلام) اهانت کرد. تمامی گروه های شیعی از جمله شورای علمای شیعه پاکستان، حزب وحدت مسلمین پاکستان و سایر گروهای شیعی تحت عنوان مجمع علمای شیعه پاکستان جمع شده و علیه این اقدام شنیع اعتراض کردند. تعدادی از علمای اهل سنت از جمله مولانا حنیف قریشی، رهبر اهل سنت بریلوی، مولانا طاهر اشرفی، عالم برجسته دیوبندی و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با شیعیان اظهار همبستگی کرده و این اقدام شنیع را محکوم کرده و گفتند: خاندان اهل بیت (ع) برای تمامی امت مسلمان محترم است و نص قرآن کریم بر طهارت و احترام آن خاندان عظیم وجود دارد، لذا تمام مکاتب فکری در روز جمعه ۹ جولای متحد شده و روز"عظمت اهل بیت (ع) را برگزار می کنند. ائمه جمعه نیز در مساجد، در شان و مقام اهل بیت (ع)، به ویژه مقام امام موسی کاظم (ع) سخنرانی می کنند.

کد خبر 10866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =