پاکستان و عربستان سعودی توافق کردند تا روابط طرفین در سطح بالاتری قرار بگیرد و همکاری ها را در زمینه های مختلف برای تقویت روابط دوجانبه تقویت نمایند.

  شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: شورای عالی مشورتی عربستان و پاکستان برای پیشبرد روابط دوجانبه تشکیل خواهد شد. وی گفت: بیش از ۲ میلیون پاکستانی در توسعه اجتماعی عربستان سعودی مشارکت دارد.

   وی با اشاره به راه های ارتقای روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سرمایه گذاری متقابل گفت: شخصی در وزارت امورخارجه پاکستان و عربستان منصوب می شود تا پیشرفت در زمینه های مختلف را نظارت کند.

   وی افزود: به دلیل حمایت کامل و صریح پاکستان از موضوع گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از وزیر امور خارجه عربستان سعودی سپاسگزار هستیم.

   قریشی گفت: امیدواریم در مورد ممنوعیت ویزا اتباع پاکستانی تجدید نظر گردد.

  براساس این گزارش، گفتگوهای هیأت های پاکستان و عربستان سعودی روز سه شنبه در وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد و هیأت سعودی به سرپرستی شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان و هیأت پاکستانی به سرپرستی شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد و موضوعات منطقه ای و جهانی مورد علاقه طرفین، از جمله روابط دو جانبه و ارتقاء همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف بررسی شد.

   شاه محمود قریشی گفت: روابط برادرانه و عمیقی بین پاکستان و عربستان سعودی بر اساس ارزش های مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی وجود دارد، زیرا هر دو کشور در شرایط دشواری از یکدیگر کاملا پشتیبانی می کنند.  وی گفت: پاکستان متعهد به ادامه حمایت از حاکمیت عربستان و تمامیت ارضی آن است. وی افزود: در قلب پاکستانی ها ارادت عمیقی به عربستان سعودی و متولیان "حرمین شریفین" وجود دارد، بنابراین ما سعادت و توسعه عربستان را به عنوان پیشرفت خود تفسیر می کنیم.

   وزیر امور خارجه پاکستان از نقش پویای عربستان در برقراری صلح در منطقه، به ویژه در حل اختلافات بین کشورهای حوزه خلیج فارس قدردانی کرد.

   شاه محمود قریشی گفت: پس از اقدامات یکجانبه و خلاف قانون اساسی هند در موضوع منطقه کشمیر و کشمیر اشغالی در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۹، حمایت عربستان از موقعیت پاکستان در مجامع منطقه ای و بین المللی قابل تحسین است و از رهبری عربستان بخاطر نقش مثبت عربستان سعودی در مورد منطقه جامو و کشمیر تشکر و قدردانی می کنیم.

   وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: عربستان سعودی به طور مداوم و قاطعانه از موضع پاکستان در مورد مسئله کشمیر حمایت کرده است. وی اظهار داشت: تمام موضوعات مورد علاقه دو جانبه مورد بحث قرار گرفت و روابط خود را فراتر از بخش های سنتی گسترش می دهیم.

   شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و در این دیدار، در مورد ارتقاء روابط و همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف مذاکره شد. عمران خان از نقش دولت عربستان سعودی در خصوص رفاه جامعه پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

   وزیر امور خارجه عربستان همچنین با دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان نیز در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

   دکتر عارف علوی، با تأکید بر ضرورت روابط هر دو کشور تا سطح نهادهای دولتی گفت: پاکستان برای روابط با عربستان سعودی اهمیت ویژه ای قائل است و پاکستان می خواهد روابط اقتصادی و تجاری خود را با این کشور برادر تقویت کند.

کد خبر 10901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =