"کنفرانس اتحاد امت" با حضور وزیر امور مذهبی پاکستان، علمای مذاهب مختلف اسلامی و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و فرهنگی کشور در زیارتگاه منطقه عیدگاه شریف شهر راولپندی برگزارگردید.

براساس این گزارش، کنفرانس یک روزه تحت عنوان"کنفرانس اتحاد امت" به میزبانی پیر نقیب الرحمان، شخصیتی معنوی و سیاسی معروف پاکستان و سجاده نشین "زیارتگاه عیدگاه شریف" شهر راولپندی برگزار گردید و شخصیت‌های متعدد مذهبی، معنوی، فرهنگی و سیاسی پاکستان از جمله پیر نور الحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان، علامه امین شهیدی، عالم برجسته شیعی و رهبر سازمان امت واحده پاکستان، علامه ضیاء ا... شاه بخاری، رهبر جمعیت اهل حدیث متحد پاکستان، دکتر قلبه ایاز، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، علامه سید جواد نقوی، عالم شیعی و رهبر نهضت بیداری پاکستان در این کنفرانس شرکت کرده و سخنرانی کردند.

     در این کنفرانسی که با حضور "نور الحق قادری" وزیر امور مذهبی پاکستان، مهم ترین مقامات دولتی، سیاسی، مذهبی، همچنین سایر رهبران و روحانیون برجسته پاکستان اعم از شیعه و سنی برگزار گردید، سخنرانان بر ضرورت تحکیم وحدت بین امت اسلامی و برای مبارزه جدی با چالش‌ها و توطئه ها موجود در جهان اسلام و به ویژه در پاکستان تأکید کردند.

     علمای مذاهب اسلامی پاکستان اعلام کردند: دشمنان اسلام و پاکستان به ویژه عناصر تکفیری که نوکر صهیونیست ها و غربی ها هستند همیشه در صدد آن هستند که با ترویج فرقه گرایی و پدیده شوم تروریسم، چهره نرم و حامی صلح دین مبین اسلام را تخریب کنند و به جهان اسلام و پاکستان را ضربه ای وارد کنند.

      آن ها تاکید کردند: به دلیل توطئه ها و اهداف شوم دشمنان اسلام، وظیفه علماست که از منافع امت اسلامی و حریم کشور پاکستان در برابر توطئه دشمنان محافظت و دفاع کنند.

     سخنرانان این کنفرانس تصریح کردند: دفاع از اسلام حقیقی مبنی بر صلح، آشتی و بردباری، همچنین دفاع از کشور اسلامی خود، گسترش وحدت اسلامی بین صفوف امت اسلامی و به ویژه بین فرق اسلامی پاکستان وظیفه مشترک تمام علمای فرق اسلامی است.

     علما و رهبران مذهبی پاکستان کاهش یا کمبود وحدت اسلامی میان امت اسلامی را عامل سوء استفاده دشمنان اسلام طرح کردند و تاکید کردند: علما، رهبران و پیشوایان فرق اسلامی باید با اتکا به اشتراکات خود و تبیین فرامین دین مبین اسلام در خصوص وحدت اسلامی، از جمله ترویج برادری، بردباری و حل اختلافات داخلی از طریق نشست‌های مشترک را در دستور کار قرار دهند و با عواملی که فرقه گرایی را گسترش می‌دهند، مقابله و برای آژانس های امنیتی کشور شناسایی کنند.

     علما و رهبران دینی با انتشار بیانیه ‌این کنفرانس اعلام کردند: علما و رهبران مذهبی پاکستان هرگونه فرقه گرایی، افراط گرایی و تروریسم را محکوم می‌کنند و از مجلس ملی می‌خواهند پیام کنفرانس اتحاد امت را به عنوان همدلی و همبستگی مسلمانان پاکستان را در قالب لایحه ای تصویب و به قانون اساسی پاکستان اضافه نمایند. (لینک یوتیوب: https://www.youtube.com/watch?v=RwHw۷oEt۸oc)

کد خبر 10903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =