شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان حادثه تلخ تخریب و سوزاندن معبد هندو در منطقه "بونگ شریف" در نزدیک رحیم یارخان را محکوم کرد

شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان حادثه تلخ تخریب و سوزاندن معبد هندو در منطقه "بونگ شریف" در نزدیک رحیم یارخان را محکوم کرده و اعلام کرد: مانند جان و مال اقلیت های غیر مسلمان ساکن پاکستان، حفاظت از مکان عبادت آنها نیز از نظر شرع و قانون پاکستان بسیار ضروری است و مسئولیت حفاظت از عبادتگاهها بر عهده دولت است و دولت نباید به هیچ فردی یا اشخاصی اجازه تخریب یا محاصره آنها بدهد.     

        بنابراین، تخریب هر یک از عبادتگاههای مذهبی آنها نقض آشکار شریعت اسلامی و قوانین پاکستان است.

        بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان (IIC) روز چهارشنبه حادثه غم انگیز تخریب و آتش زدن معبد هندو در منطقه "بونگ شریف" ، منطقه رحیم یارخان در جنوب پنجاب را محکوم کرد.

          در این بیانیه آمده است که مانند جان و مال اقلیت های غیر مسلمان ساکن پاکستان، حفاظت از عبادتگاه های آنها مسئولیت شرعی و قانونی دولت است. بنابراین، تخریب هر عبادتگاه مذهبی آنها نقض آشکار قوانین اسلامی و قوانین پاکستان است.

          در این بیانیه همچنین آمده است که سند مهم ملی مانند "پیام پاکستان" که ضامن حفاظت از جان و مال همه شهروندان غیر مسلمان، همچنین حفاظت از اماکن عبادی آنها است به شدت نقض شده است. شورای مذکور از تصمیم دولت برای بازسازی معبد تخریب شده قدردانی می کند، همچنین اقدام به موقع رئیس دادگاه عالی پاکستان را لایق تحسین قرار می دهد. امید است با این اقدام در خصوص پیگیری قانونی علیه جنایتکاران و توطئه گران پیشرفت چشمگیری خواهد شد.

کد خبر 10934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =