کنوانسیون علما و مشایخ به ریاست حافظ طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان، خاورمیانه و رئیس شورای علمای پاکستان و با حضور علما و مشایخ، از جمله پیر چراغ الدین شاه، علامه عارف حسین واحدی (رئیس شورای علمای شیعه پاکستان) برگزار گردید.

علامه طاهر محمود اشرفی بیانیه ای را قرائت کرد که در آن گفته شد: این کنوانسیون از موضع دولت پاکستان در قبال افغانستان حمایت می کند و از جامعه جهانی تقاضا می کند افغانستان را در این موقعیت تنها نگذارد. وی گفت: خانم عافیه صدیقی هنوز در ایالات متحده زندانی است و هفته گذشته مورد حمله قرار گرفت.

   طاهر اشرفی گفت: هنگامی که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و آمریکا نیز با طالبان توافق کرده است، پس چرا خانم عافیه هنوز زندانی است؟ ما خواستار آزادی فوری دکتر عافیه صدیقی هستیم.

   وی گفت: ایالات متحده در مورد زنان پاکستان و افغانستان بسیار نگران است، اما به عافیه صدیقی اهمیتی نمی دهد.آیا آن زن نیست؟

   طاهر اشرفی گفت: اسلام به قداست زنان معتقد است، کسانی که در مورد حقوق بشر و زنان صحبت می کنند، باید برای آزادی فوری عافیه صدیقی از آمریکا مطالبه کنند. وی گفت: روز جمعه به عنوان روز وحدت امت جشن گرفته می شود.

  حافظ طاهر اشرفی در پایان سخنان گفت: این کنوانسیون از دولت پاکستان و نخست وزیر پاکستان می خواهد که موضوع آزادی عافیه صدیقی را مطرح کند و ۱۰ پرونده آزار و اذیت زنان، از جمله پرونده قتل خانم نور مقدم و پرونده خشونت "منار پاکستان" را به عنوان موارد آزمایشی در نظر بگیرد. محاکمات موارد خشونت به زنان باید سریع انجام شوند و مجرمان باید در ملاء عام مجازات گردند.

  علامه عارف واحدی گفت: شکست آمریکا در  افغانستان نتیجه وحدت اسلامی است و این پیروزی یکی از شیوه های اسلام است. وی گفت: علت اصلی فرار ایالات متحده، نتیجه مبارزه متحد است.

  علامه گفت: اگر تمامی امت اسلامی، از جمله پاکستان، متحد شوند، پرچم جهان اسلام در سراسر جهان به اهتزاز در می آید. وی گفت: از پاکستان توهین و تکفیر باید به همان شیوه متوقف شود که قتل و کشتار بی گناهان متوقف شده است. وی افزود: ما باید بر اساس آموزه های حضرت پیامبر اکرم (ص) به معنای واقعی پیش برویم و سوء تفاهمات را از بین خود برطرف کنیم.

   رئیس شورای علمای شیعه گفت: کسانی که توهین و تکفیر می کنند، به اسلام خدمت نمی کنند، بلکه با اسلام دشمنی می کنند.

کد خبر 10991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =