امیر بتی، رئیس دیوان عالی لاهور انتصاب قاضی عایشه ملک به عنوان نخستین زن قاضی برای دیوان عالی پاکستان را به کمیسیون قضایی پاکستان مورد تأیید قرار داد.

براساس گزارش منابع، جلسه کمیسیون قضایی در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ تشکیل خواهد شد و در آن جلسه موضوع انتصاب قاضی عایشه ملک به عنوان قاضی در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، براساس قانون پاکستان برای انتصاب قاضی در دیوان عالی کشور تائید رئیس دیوان عالی یکی از ایالت ها لازم است، زیرا قاضی عایشه ملک از سوی رئیس دیوان عالی لاهور برای انتصاب به عنوان قاضی در دیوان عالی کشور تائید گردید. خانم عایشه ملک پس از انتصاب از سوی کمیسیون قضایی پاکستان اولین قاضی زن در دیوان عالی پاکستان خواهد بود.

  توضیح:

 تحول در جامعه زنان پاکستان باعث شده تا زنان پاکستانی در تمام بخش های زندگی، همسان با مردان فعالیت کنند. به طور مثال خانم نگار، نخستین زن پزشک در ارتش پاکستان است که به عنوان ژنرال، و رئیس بیمارستان نیروی نظامی خدمات می کند. پیش از وی بی نظیر بوتو، نخستین زنی بود که به عنوان نخست وزیر پاکستان منصوب شد. همچنین دکتر فهمیده میرزا،  بعنوان نخستین زن رئیس مجلس ملی پاکستان بوده است.

اکنون نیز در صورت انتصاب قاضی عایشه ملک به عنوان قاضی دیوان عالی پاکستان نخستین زن قاضی در دیوان عالی کشور انتصاب خواد یافت.

فعالیت زنان پاکستانی در زمینه های مختلف نشان می دهد که توطئه برخی سازمان های غربی که به نام استقلال زن، به دنبال بی بند و باری زنان پاکستانی هستند به نتیجه نرسیده است و زنان پاکستانی برای فعالیت در زمینه های مختلف آزاد هستند.  

 

کد خبر 10993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =