پایان دادن به چهار ازدواج برای مردان مسلمان در دستور کار دولت کنونی هند قرار گرفته است. براساس این گزارش، پس از تصویب قانون در مورد سه طلاق، و جهاد محبت، دستورکار بعدی دولت کنونی هند (RSS) لغو مجوز چهار ازدواج برای مردان مسلمان در هند است.

دولت مودی، نخست وزیر هند، آماده تصویب این مصوبه از پارلمان هند در چند ماه آینده است.

پس از تصویب این قانون، هدف بعدی دولت (RSS) پایان دادن به اصطلاح سکولار، از وضعیت هند خواهد بود. برای این منظور، گروه (RSS) فعالیت خود را در رسانه های سنتی و رسانه های اجتماعی افزایش داده است. همه می دانند که در اسلام مردان مجاز به چهار ازدواج هستند، ولی در دین هندو ازدواج دوم از نظر مذهبی بسیار مذموم است، اکنون دولت فعلی هند نظرات متعصبانه خود را به مسلمانان هند تحمیل می کند.

گروه متعصب مذکور برای آغاز این اقدام در دیوان عالی هند، قانون مجازات هند و قانون شریعت را که به مردان مسلمان اجازه می دهد بیش از یک ازدواج کند را به چالش کشیده است و می گوید که بخش ۴۹۴ قانون مجازات هند و بند ۲ قانون شریعت غیر قانونی اعلام شود و هر کس در هند باید فقط اجازه یک ازدواج داشته باشد.گروه (RSS) همچنین پیشنهاد کرده است که مسلمانانی که بیش یک ازدواج داشته باشند، به هفت سال زندان محکوم شوند. احتمال قوی وجود دارد که دیوان عالی  هند به جای رد این دادخواست، موضوع را به دولت مودی واگذار کند.

در این صورت، دولت مودی تلاش خواهد کرد تا این مصوبه را مانند لایحه سه طلاق و قانون جهاد محبت در چند ماه آینده به تصویب پارلمان هند برساند.

کد خبر 11127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =