جشنواره فیلم گوتنبرگ یک جشنواره برجسته بین المللی فیلم در شمال اروپا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی؛ و یکی از پر مخاطب‌ترین جشنواره‌ها در جهان به شمار می‌آید که امسال ٥٠٠ فیلم از ٨٩ کشور را به نمایش گذاشت.

جشنواره فیلم گوتنبرگ یک جشنواره برجسته بین المللی فیلم در شمال اروپا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی؛ و یکی از پر مخاطب‌ترین جشنواره‌ها در جهان به شمار می‌آید که امسال ٥٠٠ فیلم از ٨٩ کشور را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره در صدد است تا بهترین فیلم‌های بین‌المللی را برای مخاطبین و صنعت سینمای کشورهای اسکاندیناوی به ارمغان بیاورد و به جایگاه شماره یک ترویج و نمایش جدیدترین فیلم‌های کشورهای اسکاندیناوی در جهان تبدیل شود. این جشنواره فقط به فیلم و سینما محدود نمی‌شود. حدود ٤٠ سمینار، کنسرتهای موسیقی، نمایشگاه محصولات هنری، بازار فیلم نوردیک، و فعالیت‌های بسیار دیگری پیرامون محور اصلی این جشنواره یعنی فیلم و سینما، بیش از 160 هزار بازدیدکننده را به خود جلب می­کند. تیم برنامه‌ریزی این جشنواره در طول سال مشغول انتخاب فیلم‌های با کیفیت بالا از سراسر جهان هستند.

صندوق فیلم گوتنبرگ هم از آثار بین‌المللی حمایت مالی می­کند. بنابر گزارش رسانه‌های سوئد، صندوق جدید جشنواره فیلم گوتنبرگ فهرست فیلم‌هایی که حمایت مالی خواهند شد را اعلام کرده که می‌توان در آن نام فیلم «زالاوا» نخستین تجربه کارگردانی «ارسلان امیری» را نیز دید. این فیلم در بخش هفته منتقدان هم رقابت خواهد کرد.  وب‌سایت رسمی جشنواره گوتنبرگ درباره فیلم «زالاوا» نوشته که «آیدا پناهنده» به همراه امیری نویسندگی آن را انجام داده است. آیدا پناهنده در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «ناهید» در بخش نگاه «جشنواره فیلم کن» جایزه گرفت. فیلم «زالاوا» اولین نمایش بین‌المللی خود را روز هشتم سپتامبر تجربه خواهد کرد و سپس در جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» اکران خواهد شد. در این دوره از حمایت مالی صندوق جشنواره فیلم گوتنبرگ، نام ۹ فیلم دیده می‌شود که در مراحل پسا تولید حمایت می‌شود و ۱۳ فیلم دیگر در مرحله تولید اصلی و فیلمبرداری آن قرار دارند.

صندوق فیلم گوتنبرگ مورد حمایت وزارت امور خارجه سوئد است که به منظور حمایت از پروژه‌های بین‌المللی برای توسعه و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایجاد شده است.  

جشنواره فیلم گوتنبرگ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی اسکاندیناوی و حتی اروپاست که سالانه از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه در سوئد برگزار می‌شود. این رویداد از سال ۱۹۷۹ با نمایش ۱۷ فیلم در ۳ سالن نمایش و ۳ هزار شرکت‌کننده کار خود را آغاز کرد و در سال‌های اخیر شمار شرکت کنندگان آن به بیش از 160 هزار تن رسیده‌ است.

جایزه جشنواره که «اژدها» نام دارد هر ساله به بهترین فیلم کشورهای اسکاندیناوی و همچنین جایزه «اینگمار برگمان» به بهترین فیلم از سراسر جهان، ساخته یک استعداد تازه، تعلق می‌گیرد. جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ (Goteborg International Film Festival) از سوم بهمن (۲۳ ژانویه) آغاز شده و ۱۳ بهمن (دوم فوریه) به کار خود پایان می‌دهد.

(https://ilikevents.com/fa/event/11792-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%DA%AF%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%A8%D8%B1%DA%AF)

(https://khabarban.com/a/33036665

کد خبر 11216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =