درخواست شورای کلیساهای آفریقای‌جنوبی برای گفتگوی ملی در مورد اتباع خارجی

شورای کلیساهای آفریقای جنوبی (SACC ) خواستار گفتگوی ملی در مورد اتباع خارجی شاغل در آفریقای جنوبی است که بار دیگر زیر ذره بین جامعه قرار گرفته اند.

اسقف مالوسی مپومولوانا[۱] ، دبیرکل

شورای کلیساهای آفریقای جنوبی (SACC[۲] ) خواستار گفتگوی ملی در مورد اتباع خارجی شاغل در آفریقای جنوبی است که بار دیگر زیر ذره بین جامعه قرار گرفته اند. این فراخوان پس از آن داده شد که سایر اعضای جامعه علناً خواستار خروج فوری همه اتباع خارجی از آفریقای جنوبی شدند. اسقف مالوسی مپومولوانا، دبیرکل این شورا، گفت: "چالش پرداختن به نگرش مردم آفریقای جنوبی به آفریقایی‌های سایر کشورها چالشی همیشگی است. مشکلات مرتبط با اتباع خارجی تأثیر مستقیمی بر جوامعی دارد که در آن زندگی، عبادت و امرار معاش می‌کنیم. و ما به برگزاری نشست ملی چندجانبه و راه‌گشایی نیاز فوری داریم".

زمزمه‌ها درباره اتباع خارجی که مشاغلی را می‌دزدند که برای اتباع داخلی در نظر گرفته شده، سال‌ها است که به شدت افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر، شاهد مشکلاتی در بخش حمل‌ونقل به خاطر نارضایتی رانندگان داخلی از استخدام اتباع خارجی به جای آن‌ها بوده‌ایم. چندی پیش بود که جاده N۳، که ژوهانسبورگ را به دوربان متصل می کند، توسط رانندگان معترض محاصره شد و تأثیر زیادی برای اقتصاد این کشور گذاشت.

امروزه، فایل های صوتی منتشر می شود که مهلت‌هایی را برای اخراج آفریقایی‌های مهاجر به این کشور می‌دهد. و در ژوهانسبورگ، "عملیات دودولا[۳] " که بسیار سازمان یافته تر است، وجود دارد. اخیراً، حزب سیاسی مبارزان راه آزادی اقتصادی (EFF) صنعت گردشگری را مورد توجه قرار داده است و از رستوران‌ها بازدید می‌کند تا ملیت‌ها و نژادهای کارکنان آنها را مشخص کند.

به نظر می رسد که دولت فاقد ظرفیت لازم برای مقابله با این موضوع به شیوه ای پایدار است- و این مسئله همچنان جوامع را آزار می دهد و به ایجاد نارضایتی، ترس، اضطراب و درگیری زیادی منجر شده است.

با توجه به گسترش گروه های سازمان یافته ای که ابتکار عمل را برای مقابله با اتباع خارجی، خواه قانونی یا غیرقانونی به عهده می گیرند، از آنجایی که تشخیص این تمایز در حال حاضر دشوار است، شورای کلیساهای آفریقای جنوبی عمیقاً نگران است که یک کلمه یا اقدام نادرست از سوی یک یا چند نفر به خشونت و خدای ناکرده، کشتار منتهی شود.

به همین دلیل است که این شورا پیشنهاد برگزاری کنفرانسی ملی را ارائه می دهد تا همه بخش‌هایی را که در این موضوع ذی‌نفع هستند، از جمله نهادهای نمایندگی اتباع خارجی، را شامل شود تا همه به مسائل مختلف مربوط به اتباع خارجی در کشور رسیدگی کنند.

این مسائل باید شامل کل مسئله مدیریت مهاجرت و وضعیت پناهندگی باشد. همچنین، این مسائل باید شامل بررسی هر گونه تحقیقات انجام شده در مورد فعالیت های منتسب به اتباع خارجی - نقش فرضی آنها در جرایم عادی و به ویژه جرایم سازمان یافته و سندیکایی مانند مواد مخدر و قاچاق انسان، سهم آنها در اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی، سهم آنها در آموزش، از جمله به عنوان اساتید دانشگاه، وضعیت کار و اشتغال در مورد اتباع خارجی باشد؛ مورد آخر یکی از مهم ترین مسائل در جوامع با بیکاری بالا است.

اسقف مپومولوانا اضافه کرد: " لازم است تا ما تفاوت بین مهاجران فقیر و طبقه متوسط، قانونی یا غیر قانونی را در نظر بگیریم. آیا خارجی‌ها وقتی فقیر هستند، و در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، قابل‌سرزنش هستند و اگر از طبقه متوسط در حومه شهر یا سفیدپوستانی از مثلاً جمهوری چک باشند، مشکلی ندارند؟ " وی گفت که این مهم است که بپرسیم چه چیزی باعث عقب افتادگی فرآیندهای صدور اسناد و مدارک برای اتباع خارجی می شود و نقش فساد در مرزها یا در برنامه بازسازی و توسعه (RDP[۴] ) که به نفع بیگانگان غیرقانونی است، چه می تواند باشد.

علاوه بر این، با توجه به تعداد زیاد کشورهای همسایه مانند لسوتو، موزامبیک و زیمبابوه، اقتصاد آفریقای جنوبی چگونه از نظر تاریخی و در شرایط کنونی، با اقتصاد منطقه‌ای و قاره‌ای مرتبط است؟ برخی از راه حل ها- در سطح جامعه، در سطح شهرداری، در انواع مشاغل مانند تجارت غیررسمی، حمل و نقل کالا، دولت و سیاست عمومی- مدیریت مهاجرت، نظارت بر شرکت های تجاری، طبقه بندی حتی مشاغل مبتنی بر اعتقادات- چه می تواند باشد؟

اسقف مالوسی مپومولوانا گفت: "ما در قبال خود مسئولیت داریم تا فرهنگ گفتگویی را تقویت کنیم که به راه حل های معنی دار منجر می شود، به همین دلیل است که این برگزاری این کنفرانس پیشنهاد شده اولویتی ملی است. " او تأیید کرد که گذشته پر فراز و نشیب ما منجر به محرومیت های فراوان و رقابت نامتعادل برای به دست آوردن مشاغل، کالاها و مسکن شده است، اما اظهار داشت که حذف اجباری و خشونت آمیز اتباع خارجی باعث ایجاد آرامش در آفریقای جنوبی نمی شود.

مپومولوانا افزود: "ما باید از همه قشرهای جامعه خود بخواهیم تا در غیاب اجرای موثر قانون، از انجام اقدامات خودسرانه خودداری کنند. ما تأثیر اعمال افرادی را که با در دست گرفتن قانون، در اقدامات خشونت بار و مرگبار فینیکس نقش داشتند را دیدیم. به هر دلیلی، و هر قدر هم که نیت خوبی در پس آن وجود داشته باشد، هیچ چیز مانع از زشت بودن اقدامات مردمی علیه اقلیتی از مردم نمی شود و چون چنین اقداماتی باعث وارد کردن صدمات جدی و مرگ می شود. "

هدف از برگزاری این کنفرانس ملی در مورد اتباع خارجی ایجاد بسترهای عادلانه و رسیدگی به همه امور مهم بخش ها و جوامع آسیب دیده خواهد بود. به دنبال ایجاد جامعه ای باشید، که در آن، قوانینی که برای یک نفر اعمال می‌شود، می‌تواند برای همه، به نفع آفریقای جنوبی و همه کسانی که در آن زندگی می‌کنند، اعمال شود.

منبع:

https://sacc.org.za/sacc-calls-for-national-dialogue-on-foreign-nationals/

 

[۱] Malusi Mpumlwana

[۲] South African Council of Churches

[۳] Operation Dudula: کمپینی برای اخراج اتباع بیگانه

[۴] Reconstruction and Development Programme

کد خبر 11444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =