حزب شیعه تحریک اسلامی به دولت محلی منطقه گیلگیت بلتستان پیوست

جنبش تحریک اسلامی یکی از احزاب شیعه در پاکستان پس از چند هفته رایزنی به دولت محلی گیلگیت بلتستان پیوست.

جنبش تحریک اسلامی یکی از احزاب شیعه در پاکستان پس از چند هفته رایزنی به دولت محلی گیلگیت بلتستان پیوست.

منطقه گیلیگت بلتستان یکی از مناطق شیعه نشین در پاکستان است و پیوستن این حزب به دولت محلی تحولی مهم ارزیابی می شود.

این حزب اعلام کرد که در راستای رفاه و اسایش مردم  به دولت محلی این ایالت پیوسته است.  خالد خورشید، سروزیر گیلگیت-بلتستان در نشست مشترک با اعضای ارشد تحریک اسلامی به این توافق دست یافتند.

 پس از گفتگوها و رایزنی ها بین دو طرف توافق نامه ای نیر بین دو طرف امضاء شد. این توافقنامه توسط خالد خورشید وزیر و راجا جلال مقپون فرماندار سابق به نمایندگی از دولت گیلگیت بلتستان و محمد ایوب وزیری، عضو مجلس محلی به نمایندگی از جنبش اسلامی گیلگیت بلتستان امضا شد.

دبیرکل مرکزی تحریک اسلامی پاکستان علامه دکتر شبیر حسن محسومی، محمدعلی قائد معاون مرکزی دبیرکل و زاهد علی آخون زاده دبیر مرکزی اطلاعات نیز در این مراسم حضور داشتند. پس از امضای این توافقنامه، خالد خورشید و علامه دکتر شبیر حسن محسومی بر تعهد نهضت اسلامی به همکاری مشترک برای توسعه و رفاه مردم تاکید کردند.

ملاحظه: تحریک اسلامی پاکستان به رهبری سید ساجد نقوی یکی از احزاب مذهبی شیعه در پاکستان است. این حزب هر چند در گذشته یکی از احزاب اصلی شیعه در این کشور بوده است اما اکنون در نظر افکار عمومی شیعه جایگاه چندانی ندارد. این حزب مذهبی شیعه در یک سال گذشته با افزایش فعالیت در فضای مجازی سعی کرده است خود را در جامعه شیعه دوباره مطرح کند.

منبع و تاریخ خبر: روزنامه نوای وقت – ۱۰ خرداد

کد خبر 12474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =