روز دوم جولای سال ۲۰۱۹ سومین نشست علمی فواد در موضوع " چینی کردن اسلام" در پکن، تیان جن و خه به توسط انجمن اسلامی پکن، معهد علوم اسلامی پکن، کمتیه اسلامی در انجمن ادیان چین و پژوهشگاه ادیان جهان؛ اکادمی علوم اجتماعی چین در پکن به طور مشترک برگزار شد.

روز دوم جولای سال ۲۰۱۹ سومین نشست علمی فواد در موضوع " چینی کردن اسلام" در پکن، تیان جن و خه به توسط انجمن اسلامی پکن، معهد علوم اسلامی پکن، کمتیه اسلامی در انجمن ادیان چین و پژوهشگاه ادیان جهان؛ اکادمی علوم اجتماعی چین در پکن به طور مشترک برگزار شد، آقای یانگ فا منیگ رییس انجمن اسلامی چین با حضور در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد. بیش از ۱۲۰ دانشمند و محقق از محافل علمی و دینی از شهر پکن، تیان جین و آستان خه به در این نشست شرکت داشتند .

یانگ فا مینگ ضمن تبریک به جهت برگزاری سومین نشست علمی فواد اشاره کرد که باید چینی سازی دین اسلام در چین بر چند پایه و اساس استوار باشد: چهار شعور یا آگاهی که عبارتند از : آگاهی سیاسی، آگاهی وضع کلی، آگاهی هسته ای، آگاهی هم نظر با مرکزی حزب

- چهار اعتماد به نفس که اعتماد به نفس فرهنگی، اعتماد به نفس حرکت در مسیر، اعتماد به نفس تئوری و اعتماد به نفس سیستمی یا نظامی را در بردارد.

و دو محافظت که عبارت است از: محافظت قاطع از هسته ای مرکز حزب دبیر کل شی جین پینگ و جایگاه هسته ای حزب و نیز محافظت از اقتدار مرکزی حزب و رهبری متمرکز و متحد آن .

و نیز پنج هویت شناسی که شامل: هویت شناسی کشور بزرگ، هویت شناسی ملت چین، هویت شناسی فرهنگ چین، هویت شناسی راه سوسیالیزم ویژه چین و هویت شناسی حزب کمونیست چین است باید در این اندیشه بکار گرفته شود.

اینها را در پاسخ به موقع به نیازهای کشور، و پاسخ به نیاز زمان و برعهده گرفتن مسئولیت جامعه درک کند و با توجه به واقعیت و شرایط زمان و مکان، با روش های عملی نوین از چینی سازی دین اسلام، پیروی کند، و قلمرو جدیدی را درجهت چینی سازی دین اسلام باز کند .

برگزاری سومین نشست علمی فواد در باره چینی سازی اسلام

نشست فواد یک نشست علمی تخصصی است که از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تاکنون دو دوره نشست را با موفقیت برگزار کرده است. این نشست نه تنها آموزش بنیادین محافل اسلامی پکن، تیان جن و خه به از اندیشته های سوسیالیزم ویژه چین؛ در دوران جدید شی جین پینگ با عنایت به  نوزدهمین کنگره حزب کمونیست و نشست ادیان سراسری چین و پایبندی مداوم مردم ومسوولان را در جهت چینی سازی دین اسلام به همراه دارد، بلکه فرصت  را فراهم می دارد تا قرآن با اندیشه های کنفوسیوس تفسیر شود و فرهنگ چینی با اندیشه های سوسیالیزم در اسلام نفوذ کند.

برگزاری سومین نشست علمی فواد در باره چینی سازی اسلام

این نشست بیش از ۵۰ مقاله با حد تقریبی هر مقاله ۳۵۰ واژه پذیرفته است. این نشست از یک  نشست اصلی و سه نشست تخصصی تشکیل شده است. این نشست سه ویژگی داشت: نخست، موضوع بررسی وسیع و عمیق شامل اسلام با جامعه چین، فرهنگ سنتی چین و  آموزش مسجدی، سبکهای معماری مساجد، ایده عملی چینی سازی دین و غیره بود که حاضران ابعاد مختلف چینی سازی دین اسلام را بررسی کردند. نظراتی که آنها مطرح کردند از جهت کلان فکری قابل توجه  بود و نتیجه خیلی خوبی داشت. دوم، دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی آینده نگر که راهنمای حرکت در اندیشه است از سوی سخنرانان تبیین شد. دانشمندان و محققان از زوایای مختلف آمیزش اسلام با جامعه و فرهنگ چین بعد از ورود به چین را تشریح کردند. این دستاوردهای مطالعاتی؛ اندیشه اصلی و مبنای مطالعاتی چینی سازی دین اسلام را نشان داد و همچنین به عنوان سند عملی برای انجام کار اسلامی در دوره جدید در نظر گرفته شد. سوم اشاره شد که  موضوعات پژوهشی باید نشان از ویژگی های همزمانی داشته باشد و مبتنی بر مسایل روز باشد. در این نشست با گرامی داشت  هفتادمین  سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، از قهرمانان ملی مانند آقای ما جون، آقای لیو یانگ چینگ، آقای گوا لونگ جین، آقای ما بن جه و شخصیتهای برجسته اسلامی مانند آقای دا پو شینگ و آقای ما سون تینگ که برای آزادی کشور، استقلال ملت و توسعه جامعه خدمت بزرگی کرده اند یاد و تبجیل شد

برگزاری سومین نشست علمی فواد در باره چینی سازی اسلام

در این نشست  دو روزه موضوع" نشر و توسعه چینی سازی دین اسلام، پیشبرد هویت شناخت " مورد بررسی قرار گرفت تا محافل اسلامی پکن، تیان جن و خه به، پیوسته هویت وطن بزرگ و هویت ملت چین، هویت فرهنگ چین، هویت حزب کمونیست و هویت سوسیالیزم ویژه چین را تقویت کنند و ایده سرنوشت ملت چین را مدنظر داشته باشند تا بدین شیوه اتحاد ملت چین نیز پایدار گردد.

اقای لیو شی چوان معاون اداره اتحاد جبهه شهر پکن، آقای جوا منیگ یوان معاون اداره اتحاد جبهه آستان خه به و رییس سازمان ادیان این استان، آقای جانک شی فا معاون کمیته ادیان و اقوام نماینده شهر پکن، اقای وانگ هی فینگ معاون کمیته امور اقوام و ادیان شهر پکن و مسوولان کمیته امور اقوام و ادیان شهر تیان جن در مراسم افتتاحیه این نشست حضور داشتند. دانشمندان و محققانی از آکادمی چین، دانشگاه پکن، دانشگاه ژین مین چین و دانشگاه قومیت چین، دانشگاه مطالعتی پکن و دانشگاه نان کی و دانشگاه خه به، دانشگاه تربیت مدرس لانگ فانگ، اطاق فکر تای خه، معهد علوم اسلامی چین و همچنین مهمانان ویژه ای از استان شان شی، نینگ شای، مغولستان داخلی در این نشست شرکت کردند.

کد خبر 1276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =