آغاز پروژه کلامی در روز حقوق‌بشر

پروژه "حق صحبت " با هدف برجسته کردن زبان گفتار به عنوان راهی برای مشارکت دادن جوانان در آفریقا و اروپا در مورد مسائل حقوق بشر و عدالت اجتماعی اجرا می شود.

پروژه "حق صحبت[۱] " با هدف برجسته کردن زبان گفتار به عنوان راهی برای مشارکت دادن جوانان در آفریقا و اروپا در مورد مسائل حقوق بشر و عدالت اجتماعی اجرا می شود.

این پروژه توسط انستیتو گوته آفریقای جنوبی[۲] با مشارکت صدای من[۳] ، مرکز هنرهای خلاقانه[۴] ، بنیاد استند[۵] ، نمایندگی عمومی فلاندر[۶] ، نهاد بین‌المللی والونی-بروکسل[۷] و انستیتو فرانسوی آفریقای جنوبی[۸] اجرا می‌شود.

پروژه «حق صحبت» از ماه مارس تا اکتبر ۲۰۲۲ اجرا می شود. هدف آن استفاده از قدرت دیجیتال برای ایجاد فضاهایی است که شاعران جوان را در سراسر اقیانوس ها قادر می سازد با هم صحبت کنند، بیاموزند و رشد کنند. علاوه بر این، این پروژه از سازمان‌های محلی برای تأثیر پایدار پشتیبانی کرده و ظرفیت‌هایی را برای آنها ایجاد می‌کند.

از شعر به عنوان وسیله ای برای هدایت گفتگوها پیرامون حقوق بشر بین جوانان اروپایی و آفریقای جنوبی، با استفاده از رویدادهای ترکیبی مختلف و تولیدات مشترک استفاده خواهد شد. راه اندازی دیجیتال در روز حقوق بشر، ۲۱ مارس، به عنوان بخشی از جشنواره زمان نویسنده[۹] انجام شد. آغاز این پروژه در صفحه رسمی Right To Speak فیس بوک پخش شد. این برنامه توسط مرکز هنرهای خلاقانه میزبانی شد و در موزه Kwa-Muhle در دوربان ضبط شد.

اسما دیاکیته[۱۰] ، رئیس برنامه‌های فرهنگی در انستیتو گوته، می‌گوید: "پروژه حق صحبت با چشم‌انداز ایجاد فرصتی برای شاعران و انجمن‌های شعر آفریقای جنوبی و اروپا برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، حمایت از یادگیری متقابل و برای ایجاد روابط قوی طراحی شده است. ما به دنبال ایجاد فرصت های عملکرد و تقویت ظرفیت ها در این بخش هستیم. چشم انداز مشترک ما انجام تبادلی خلاقانه است که الهام بخش همکاری های آینده است. "

بودجه پروژه حق صحبت توسط مؤسسه ملی فرهنگ اتحادیه اروپا[۱۱] به عنوان بخشی از فضاهای فرهنگی اروپا تأمین می شود.

منبع:

https://www.bizcommunity.com/Article/196/۴۶۶/226313.html#

 

[۱] Right To Speak

[۲] Goethe-Institut South Africa

[۳] Hear My Voice

[۴] Centre for Creative Arts

[۵] Stand Foundation

[۶] General Representation of Flanders

[۷] Wallonie-Bruxelles International

[۸] Institut Francais Afrique du Sud

[۹] Time of the Writer Festival

[۱۰] Asma Diakité

[۱۱] European Union National Institutes of Culture

کد خبر 13123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =