۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
رابطه مراسم عروسی و طلاق در ژاپن

در سال 2016، Anniversaire که تالارهای عروسی را اداره می کند و سالن های عروسی در 14 نقطه کشور، از جمله Omotesando در توکیو و Minato Mirai در یوکوهاما دارد، یک پرسشنامه در مورد "برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عروسی" را بین 1200 مرد و زن 23 تا 39 ساله در سراسر کشور انجام داد که در زیر خلاصه ای از نتایج نظرسنجی آمده است. - بیش از نیمی از پاسخ دهندگان با 55.5 درصد، پاسخ دادند که هم عروسی و هم میهمانی برگزار کردند. بالاخره افراد زیادی هستند که هم مراسم عروسی و هم میهمانی برگزار کردند. .

رابطه مراسم عروسی و طلاق در ژاپن؛ رابطه ای واقعی یا تبلیغ موسسات ازدواج

در سال 2016، Anniversaire که تالارهای عروسی را اداره می کند و سالن های عروسی در 14 نقطه کشور ، از جمله Omotesando در توکیو و Minato Mirai در یوکوهاما دارد، یک پرسشنامه در مورد "برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عروسی" را بین 1200 مرد و زن 23 تا 39 ساله در سراسر کشور انجام داد که در زیر خلاصه ای از نتایج نظرسنجی آمده است.

*تاج طلایی(1): برگزاری هر دو مراسم عروسی و میهمانی تاج نقره ای(2): هیچ مراسمی برگزار نکردند تاج قهوه ای(3): تازه عروسی کردم(نامزد شدم) تاج سبز(4): لباس عروسی پوشیده و عکس یادگاری گرفتم تاج مشکی( 5) :

با توجه به مطالب فوق می توان دریافت که زوج های مطلقه زیادی هستند که مراسم عقد نداشته اند.

- بیش از نیمی از پاسخ دهندگان با 55.5 درصد، پاسخ دادند که هم عروسی و هم میهمانی برگزار کردند. بالاخره افراد زیادی هستند که هم مراسم عروسی و هم میهمانی برگزار کردند.

- کمی بیش از یک چهارم (28.7%) پاسخ دادند که هیچ مراسمی برگزار نکردند. «هیچ کاری نکردن» جواب دوم است. مشاهده می شود که به اصطلاح ازدواج بدون مراسم در حال افزایش است.

در رتبه های سوم و چهارم، 8.9 درصد گفتند: «من تازه عروسی داشتم» و 6.2 درصد گفتند: «لباس عروس پوشیدم و عکس یادگاری گرفتم».

باید توجه داشت که عروسی ها مسئولیت ها و پیوندهای جدیدی ایجاد می کند که ممکن است منجر به کاهش نرخ طلاق شود. در بین تمام افراد متاهل، 70.6 درصد از کل افراد متاهل پاسخ داده اند که «هم مراسم عروسی و هم پذیرایی (شام) را برگزار می کنند، یا «فقط مراسم عقد را برگزار می کنند» و یا «لباس عروسی می پوشند و عکس یادگاری می گیرند». در واقع نتیجه نشان می دهد که اکثریت مردم نوعی مراسم عروسی دارند.

-برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عروسی و پذیرایی (شام) در بین متاهلین20 ساله

*تاج طلایی(1): برگزاری هر دو مراسم عروسی و میهمانی تاج نقره ای(2): هیچ مراسمی برگزار نکردند تاج قهوه ای(3): تازه عروسی کردم(نامزد شدم) تاج سبز(4): لباس عروسی پوشیده و عکس یادگاری گرفتم

-برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عروسی و پذیرایی (شام) در بین متاهلین30 ساله

*تاج طلایی(1): برگزاری هر دو مراسم عروسی و میهمانی تاج نقره ای(2): هیچ مراسمی برگزار نکردند تاج قهوه ای(3): تازه عروسی کردم(نامزد شدم) تاج سبز(4): لباس عروسی پوشیده و عکس یادگاری گرفتم تاج مشکی( 5) :

مشخص است که نسبت "برگزاری مراسم عروسی و پذیرایی (شام)" در بین افراد 20 ساله 49.6٪ بوده که به زیر 50٪ رسیده است. اما این نسبت در بین 30 ساله ها، 56.9 درصد است.

علاوه بر این، درصد افرادی که در 20 سالگی خود گفتند که "هیچ کاری انجام نمی دهند" 40.9٪ بود، در حالی که 26.0٪ در دهه 30 خود بودند که تفاوت زیادی را نشان می دهد.

بیش از 80 درصد کسانی که سابقه طلاق دارند می گویند در مجالس عروسی «هیچ کاری نمی کنند»!؟

با کمال تعجب، تنها 13.4 درصد از کسانی که سابقه طلاق داشتند، پاسخ دادند که "هم عروسی و هم میهمانی (ضیافت) برگزار کردند و 82.4٪ پاسخ دادند که "هیچ کاری نکردند".

آیا این مقدار کمی تکان دهنده نیست؟ 80 درصد افراد مطلقه هرگز ازدواج نکرده اند. اگر کمی فکر کنید، به نظر می رسد که عروسی بعد از آن تاثیر زیادی در روابط بین زوجین خواهد داشت.

همانطور که در امار قبلی بیان شد، بیش از 70 درصد مردم( پاسخ دهندگان) بطور کلی به طریقی مراسم "عروسی" داشته اند. چون ازدواج، سالگرد زندگی یک زن است.

از نظرسنجی مشخص شد که نسل جوان در حال دور شدن از عروسی است، اما از طرف دیگر، بیش از 70 درصد مردم به دنبال برگزاری مراسم "عروسی" هستند. طبق امار و تحلیل این موسسه، برگزاری عروسی منجر به کاهش نرخ طلاق می شود.

علاوه بر این، دلیل انتخاب یا عدم برگزاری مراسم عروسی ممکن است به شرایط اقتصادی و اجتماعی آن زمان مربوط باشد. بالتبع افراد زیادی هستند که واقعاً می خواستند مراسم عروسی برگزار کنند، حتی در بین کسانی که "هیچ کاری نمی کنند".

با توجه به مطالب فوق می توان دریافت که زوج های مطلقه زیادی هستند که مراسم عقد ندارند.

از سوی دیگر، عروسی ها مسئولیت ها و پیوندهای جدیدی ایجاد می کند که ممکن است منجر به کاهش نرخ طلاق شود.

https://www.anniversaire.co.jp/brand/pr/soken1/report30/

سابقه طلاق والدین

طلاق والدین به این معنا نیست که بچه ها طلاق می گیرند. با این حال، کودکانی که طلاق والدین خود را از نزدیک دیده‌اند، ممکن است طلاق را آسان‌تر کنند و به راحتی تصمیم به طلاق بگیرند.

با این حال، بسته به فرد، ممکن است طلاق والدین آنها درسی برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد باشد، بنابراین در نهایت به خود فرد بستگی دارد.

 https://ricon-pro.com/columns/81/

 پژوهشگر روابط بین الملل: محمدعلی هژبری

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن(توکیو)

کد خبر 15179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =