به گزارش رسانه های خبری یونان از جمله روزنامه یونانی زبان "تانیا" روز پنجشنبه 25 خرداد ماه 1402، یک فرد فرانسوی هرج و مرج طلب 66 ساله که به عنوان گردشگر به یونان سفر کرده است،  وارد مسجدی در حومه شهر اکسانتی شده و خساراتی به وسایل درون این مسجد وارد کرد.

اهانت به قرآن کریم در مسجد شهر اکسانتی واقع در شمال یونان

به گزارش رسانه های خبری یونان از جمله روزنامه یونانی زبان "تانیا" روز پنجشنبه 25 خرداد ماه 1402، یک فرد فرانسوی هرج و مرج طلب 66 ساله که به عنوان گردشگر به یونان سفر کرده است،  وارد مسجدی در حومه شهر اکسانتی شده و خساراتی به وسایل درون این مسجد وارد کرد. این فرد سپس با توهین به قرآن کریم و پاره کردن آن، پرچم مسجد را با خود برد و در روستایی که مسجد در آن مستقر بود چرخاند. شهروندان با دیدن این صحنه  بلافاصله پلیس را مطلع کردند و با اقدام به موقع نیروهای امنیتی این فرد دستگیر شد. براساس گزارش سامانه خبری اکسانتی نیوز(xanthinews.gr) فرد مذکور یک فرانسوی - بلغارستانی است که به عنوان گردشگر به منطقه شمال این کشور که اکثراً مسلمان نشین هستند، سفر کرده است. پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی شهر اکسانتی گردید. این اقدام زشت و ناپسند شهروند فرانسوی با عکس العمل شدید وزارت آموزش و امور ادیان یونان و دیگر مقامات این کشور مواجه شد. آقای "یورگوس کالانجی" دبیر کل ادیان وزارت آموزش و امور ادیان یونان این اقدام را به شدت محکوم و تاکید کرد احترام به اماکن مذهبی تمام ادیان یک اصل غیر قابل مذاکره برای یونان است. دبیرکل ادیان در ادامه افزود: این اقدام ناشایست باعث تاثر شدید همه ما شده است و موجب شد که مصمم تر از همیشه بر آزادی مذاهب متمرکز شویم و مسلمانان یونانی همچون تمام پیروان ادیان از حقوق مسلم خود که بر اساس قانون اساسی یونان تعیین گردیده است، بهره­مند شوند. آزادی مذهبی هموطنان مسلمان شمال یونان را قانون اساسی تضمین می­کند و به هیچ کسی اجازه توهین به اعتقادات هموطنان مسلمان خود را نخواهیم داد.

دبیرکل وزارت آموزش و امور ادیان همچنین ضمن تشکر از نیروهای امنیتی که سریعاً اقدام به دستگیری این فرد نمودند، گفت: حقوق همه پیروان ادیان محترم است و به احدی اجازه توهین به اعتقادات یونانیان، به ویژه اقلیت مسلمان یونانی را نخواهیم داد.همچنین مفتی شهر اکسانتی طی بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام ناشایست را به شدت محکوم می کنیم و همانطور که نیروهای امنیتی سریعاً اقدام به دستگیری این فرد فرانسوی کرده اند، اطمینان داریم که دادگاه یونان نیز اقدامات جدی در قبال این فرد که وارد مسجد شده و به مقدسات مسلمانان توهین کرده است، انجام خواهد داد.  این فرد به وسایل درون مسجد خساراتی وارد کرده است و مطمئن هستیم که قوه قضاییه  به شدت با این مسئله برخورد  خواهد کرد و ما دعا می کنیم که خداوند متعال این فرد را به راه راست هدایت کند و از کار زشت خود پشیمان گرداند.

علاوه بر این، متروپل اکسانتی با انتشار بیانیه ای توهین به مقدسات مسلمانان در این شهر را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: اقدام زشت یک گردشگر خارجی به مقدسات و اعتقادات مسلمانان شهر اکسانتی را به شدت محکوم می کنیم و به همگان اعلام می­کنیم که همزیستی مسیحیان و مسلمان شمال یونان مثال زدنی و بهترین نمونه در تمام اروپاست و به احدی اجازه نخواهیم داد که به این همزیستی و احترام متقابل بین مسلمانان و مسیحیان منطقه، لطمه ای وارد کند.

کد خبر 16088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =