کوشش اتحادیه‌های بین‌المللی جهت ترویج همجنس‌گرایی
در برنامه‌های درسی کشور لبنان

سازمان بین‌المللی آموزشی از کلیه مراکز آموزشی لبنانی؛ دولتی عموماً و غیر انتفاعی بشکل ویژه دعوت به‌عمل آورده تا در تاریخ 2 اوت (12 مرداد) سال‌جاری در هتل «رودیسون بلو» در بیروت گردهم آمده و کارگاهی جهت طرح موضوعاتی مانند پذیرش معلمان همجنس‌گرا در کادر آموزشی مدارس و ...، دعوت بعمل آمده است.

سازمان بین‌المللی آموزشی که یک اتحادیه‌ی بین‌المللی محسوب و تعدادی از اتحادیه‌ها را تحت پوشش خود قرار داده است، از کلیه مراکز آموزشی لبنان؛ دولتی عموماً و غیر انتفاعی بشکل ویژه دعوت به‌عمل آورده تا در تاریخ 2 اوت (12 مرداد) سال‌جاری در هتل «رودیسون بلو» در بیروت گردهم آمده و کارگاهی جهت طرح موضوعاتی مانند پذیرش معلمان همجنس‌گرا در کادر آموزشی مدارس، خودداری از هرگونه همجنس‌گرا هراسی، نگرش‌های منفی و تبعیض‌آمیز نسبت به همجنس‌گرایی و ترانس‌جندرهراسی و . . . برگزار و به گفتگو و بررسی آن موضوعات پرداخته شود. در این کارگاه آموزشی از 6 نفر اعضای کادر آموزشی مرحله دبیرستان و 20 نفر از بقیه مراحل آموزشی جهت شرکت در فعالیت‌های در نظر گرفته شده، دعوت بعمل آمده است.

پس از طرح موضوع اتحادیه‌های آموزشی لبنانی به دو بخش تقسیم شدند، بخش اول دعوت را پذیرفته بخصوص که مبلغ 800 دلار از طرف برگزارکنندگان کارگاه به کادر آموزشی هر مدرسه شرکت‌کننده پرداخت خواهد شد و نیز مبلغ 40 دلار به هر نفر از دعوت‌شدگان و حتی کسانی که موافق چنین فعالیتی نبوده نیز مبلغی در وجه آنان پرداخت می‌گردد.

لازم به ذکر است که سردبیر سازمان بین‌المللی آموزشی دیوید ادوارد در روز مبارزه با خشونت و تبعیض علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی اظهار داشت که اتحادیه‌ی مذکور با تعدادی از اتحادیه‌های همسوی خود در جهان نقش برجسته‌ای در نوشتن روش‌های آموزشی که به تشویق همجنس‌گرایی و جنسیت زدگی می‌پردازد، داشته است.

لازم به ذکر است که برخی از اعضای اتحادیه‌های آموزشی لبنان در سال گذشته در کنفرانس برگزار شده توسط «سازمان بین‌المللی آموزشی» در کشور اردن شرکت و خانم منال حذیفه بعنوان رئیس ساختار عربی سازمان بین‌المللی آموزشی در لبنان، تعیین گردید.

در مقابل عده ای دیگر از  اتحادیه‌های آموزشی نسبت به همکاری با این نوع فعالیت‌ها هشدار زیادی داده زیرا «سازمان بین‌المللی آموزشی» از شرایط سخت اقتصادی لبنان سوء استفاده کرده و با پرداخت مبالغی به تحمیل برنامه‌های آموزشی خود و جا انداختن آن در جامعه‌های عربی از جمله لبنان می‌پردازد. بویژه اینکه شرکت‌کنندگان از جزئیات اساسنامه سازمان بین‌المللی آموزشی مطلع نبوده که همه اعضا را ملزم به مشارکت در کلیه‌ی فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان کرده و آنان را مجبور به موافقت با هرگونه دستورات صادره می‌کند.

در این راستا خانم منال حذیفه اظهار داشت آنچه در میان اساتید مدارس آموزشی مبنی بر ربط دادن کنفرانسی که در لبنان برگزار خواهد شد با موج جهانی ترویج همجنس‌گرایی؛ بدور از واقعیت است. وی اظهار داشت آنچه گفته می‌شود که لبنان ملزم به اجرای کامل دستورات صادره توسط «سازمان بین‌المللی آموزشی» است، هیچ‌گونه حقیقتی نداشته زیرا هر کشوری قوانین و ویژگی‌های آموزشی، اجتماعی و . . . خاص خود را دارد و هرگونه طرحی که با این ویژگی‌ها سازگاری نداشته باشد، قابل تحمیل نمی‌باشد. نامبرده افزود که در این کنفرانس تعداد زیادی از کشورها شرکت خواهند نمود که مخالف همجنس‌گرایی بوده و به شدت به سنت‌های جامعه‌ی عربی خود پایدار هستند.

در واکنش به این مراسم که قرار است روزهای آینده برگزار شود، هیئت علمای مسلمان لبنان و همچنین کمپین حمایت از خانواده و جامعه نامه‌ای با مضمون اعتراض آمیز نگاشته و طی بیانیه‌ای؛ نخست وزیر، وزیر کشور و همچنین وزیر تربیت و آموزش عالی لبنان را مورد خطاب خود قرار داده است.

کوشش اتحادیه‌های بین‌المللی جهت ترویج همجنس‌گرایی
در برنامه‌های درسی کشور لبنان

در این نامه آمده است:

جناب آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان

جناب آقای قاضی بسام مولوی، وزیر کشور

جناب آقای دکتر عباس حلبی، وزیر تربیت و آموزش عالی

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

در فضاهای مجازی اطلاعاتی در حال دست به دست شدن است که اتحادیه‌ای به نام (سازمان آموزشی بین المللی) روز چهارشنبه 2 آگوست 2023 در صدد برگزاری کارگاهی آموزشی در هتل رادیسون بلو می‌باشد و از اتحادیه‌های آموزشی لبنان جهت مشارکت فعال در این کارگاه دعوت بعمل آورده است. شرکت‌کنندگان در این کارگاه 6 نفر از اعضای کادر آموزشی مرحله دبیرستان و 20 نفر از بقیه مراحل آموزشی دیگر است که مبلغ 30 دلار به هر شرکت‌کننده از داخل بیروت و 40 دلار به شرکت‌کنندگان که از خارج بیروت می‌باشند، پرداخت خواهد شد.

با مروری سریع به سایت سازمان بین‌المللی آموزشی کاملاً آشکار است که این سازمان حمایت‌کننده همجنس‌گرایی است و خود را در قالب خانواده پوشش داده است  و در چارچوب موارد ذیل فعالیت‌ می‌نماید:

  • سازمان بین‌المللی آموزشی مشوق اشاعه همجنس‌گرایی بوده، و گرایشات ارتباط جنسی با جنس موافق را تائید می‌نماید. و همچنین با مسئله تبعیض، نژادپرستی و نفرت‌پراکنی علیه افرادی که میل جنسی متفاوتی دارند را محکوم می‌نماید. و همچنین این سازمان مخالف تقسیم‌بندی جامعه بر اساس رده‌های اجتماعی، میل جنسی، معیارهای اقتصادی، اﺻﻞ ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ و ﻋﺪم ﺗﺒﻌﻴﺾ در ﺟﺎﻣﻌﺔ می‌باشد.
  • همچنین با فراگیری و پوشش منابع خبری و متن‌های منتشر شده در فضاهای اجتماعی کاملا آشکار است که این کارگاه‌ آموزشی در اوت ماه سال جاری با محوریت همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی برگزار خواهد شد. به‌منظور تهیه کادری آموزشی که مسئله همجنس‌گرایی را پذیرفته در راستای پخش و انتشار آن در مدارس و دانشگاه‌های لبنان فعالیت‌ می‌نماید تا در نتیجه جامعه‌ی لبنان به جامعه‌ای منحرف و خالی از هرگونه معیارهای اخلاقی تبدیل گردد.
  • همچنین پیام‌های صوتی توسط واتساب منتشر شد و در آن مجموعه‌ای از معلمان مدارس خواستار بایکوت چنین کارگاه‌هایی بودند.
  • بنابر این ما مجموعه‌ی کمپین حمایت خانواده و جامعه از شما سران این کشور درخواست داریم که از برگزاری چنین دوره‌هایی که هدف آن تخریب اذهان عمومی مردم بخصوص نسل‌های آینده این کشور می‌باشد جلوگیری کرده و از چنین فعالیت‌هایی که از سوی این سازمان و یا هر سازمان و نهادی دیگر که در راستای شیوع فحشا در کشورمان فعالیت می‌کند، ممانعت رسمی و قانونی شود.
  • حفظ فطرت پاک کودکان، پاکدامنی جوانان، مردانگی مردان، یکپارچگی خانه، امنیت جامعه و قدرت وطن، اولاً در پیشگاه خداوند متعال وظیفه شرعی بوده و سپس این یک مسئله‌ی است که به ارزش‌های اخلاقی خانواده و وطن گرایش فطری می‌ورزد

جمعیت علمای مسلمان لبنان  - کمپین حفط خانواده و جامعه

منابع

ورشة للترویج للمثلیة فی المدارس؟

نقابة المعلّمین: مواقف «الدولیة للتربیة» حول «الشذوذ الجنسی» لا تمثّلنا

کد خبر 16486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =