آزادی فلسطین مستلزم حمایت جهانی از حماس و پایان دادن به سادیسم اسرائیل است

"در واقع، من نمی‌توانم به هیچ کشور دیگری روی زمین فکر کنم که در مقابل تماشاگران شبانه تلویزیون، چنین جنایات وحشیانه‌ای را علیه کل جامعه انجام داده و از آن تبرئه شده باشد." (ادوارد سد[2]، 25 سپتامبر 2003)

ترجمه مقاله اقبال جست

اقبال جست[1]

"در واقع، من نمی‌توانم به هیچ کشور دیگری روی زمین فکر کنم که در مقابل تماشاگران شبانه تلویزیون، چنین جنایات وحشیانه‌ای را علیه کل جامعه انجام داده و از آن تبرئه شده باشد." (ادوارد سد[2]، 25 سپتامبر 2003)

کشتار صدها نفر در بیمارستان باپتیست الاهلی[3] در مرکز غزه ناشی از حملات هوایی اسرائیل، آخرین قتل عام ناشی از اعلام عمومی نتانیاهو برای تبدیل غزه به ویرانه است.

مقیاس تخریب در بیمارستان فراتر از باور است. گزارش‌های میدانی تصاویری از اعضای بدن و اندام‌های پراکنده در محوطه این مرکز بهداشتی را نشان می‌دهند.

در حالی که فیلم‌های وحشتناک در تمام برنامه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، هزاران نفر از جمعیت مسلمان در کشورهای عربی به خیابان‌ها ریخته‌اند. در اردن، تظاهرکنندگان به سفارت اسرائیل یورش برده و آن را به آتش کشیدند.

اعرابی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بودند، تحت فشار شدید عمومی برای جبران خیانت نابخردانه خود به فلسطین هستند. اعتراضات در ترکیه، لبنان، ایران، عراق، یمن و همچنین مراکش، نیجریه، الجزایر و بسیاری دیگر آغاز شده است.

افکار عمومی علیه آمریکا برانگیخته شده است چون این کشور به اسرائیل برای ارتکاب جنایات جنگی وحشتناک بدون پاسخگویی چراغ سبز نشان داده است. هر کلمه تشویقی به نتانیاهو از سوی بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مجوز کشتن فلسطینیان تلقی شده است.

آیا اسرائیل آخرین مستعمره شهرک‌نشین جهان، سگ هاری است که بیش از چیزی که بتواند بجود، گاز گرفته است؟

علاوه بر کشتار بیمارستان الاهلی، ویرانی هولناکی که در غزه محاصره شده توسط ارتش تروریست‌های این رژیم غیرقانونی ایجاد شده است، در چشم جهانیان در بُهت فرورفته به نمایشی وحشتناک از نسل‌کشی تبدیل شده است.

صهیونیست‌ها امیدوار بودند با تولید اخبار جعلی در مورد سر بریدن نوزادان، تجاوز به عنف و قتل غیرنظامیان یهودی، همدردی و توجه جهانیان را به عنوان طرف مظلوم به خود جلب کنند.

با این حال، مخاطبان جهانی اخبار آنلاین و پخش زنده از طریق تلویزیون در اکثر رسانه‌ها، با مشاهده تصاویر بمباران وحشیانه توسط اسرائیل وحشت‌زده، خشمگین و متحیر شده‌اند.

اعتراضات در پایتخت‌های غربی و سراسر جهان از جنوب آفریقا تا آسیا و فراتر از آن، حس غم و اندوه عمیقی از جمله حمایت بی‌قید و شرط از حق فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر بی‌عدالتی صهیونیست‌ها را آشکار کرده است.

با وجودی که تلاش مذبوحانه‌ای برای شیطان جلوه دادن مقاومت اسلامی فلسطین به رهبری حماس صورت گرفته است، اما نتیجه معکوسی به دنبال داشته است.

بسیاری از مفسران و تحلیل‌گرانی که با حماس آشنایی دارند، نه تنها تلاش‌های اسرائیل برای معرفی حماس به ‌عنوان تروریست‌های داعشی را مورد مناقشه قرار داده‌اند، بلکه این ادعاها را به ‌عنوان اظهاراتی مضحک رد کرده‌اند.

اشغالگران استعمارگر فلسطین با تاسف فراوان می‌دانند که ضربه بزرگی را در دادگاه افکار عمومی متحمل شده‌اند. و بدتر از آن این است که آنها قادر به تغییر افکار عمومی نیستند.

کابینه نتانیاهو متشکل از راست‌گرایان افراطی نژادپرست در این توهم بوده است که با گرفتن حمایت از آمریکا و مطرح کردن ادعای نادرست شکست جنگجویان حماس به عنوان عاملان حمله "11 سپتامبر" اسرائیل، همدلی و همچنین توجیه آنها برای کشتار غیرنظامیان غزه را تضمین می‌کند.

چقدر آنها در اشتباه بودند.

همانطور که ناکامی آنها در پیش‌بینی‌ها به آسیب‌پذیری اسرائیل نسبت داده شده است، که ارتش آن در رتبه چهارم مجهزترین ارتش جهان قرار گرفته است، محاسباتی که آنها برای شیطان جلوه دادن حماس بر آن تکیه کرده بودند نیز نامعقول و بیهوده بوده است.

قتل عام غیرنظامیان بی‌گناه از جمله افراد پیر، ناتوان و نوزادان، باعث نشده تا پزشکان، امدادگران و کارکنان مراقبت های بهداشتی پا پس بکشند. در واقع، پلتفرم‌های رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان - که به طور سنتی متحد اسرائیل هستند - چاره‌ای جز گزارش در مورد ویرانی عظیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مسکونی، مدارس و مؤسسات مربوط به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA[4]) نداشته‌اند.

به عبارت دیگر، غیرانسانی بودن اسرائیل دقیقه به دقیقه به طور کامل افشا می‌شود. همچنان که بمباران توسط هواپیماهای F16، هلیکوپترهای جنگی، توپخانه‌های دریایی و پهپادها با بودجه آمریکا بی‌امان هستند، پوشش کشتارهای دسته جمعی در رسانه‌ها نیز تا حد زیادی انجام می‌شود.

این که آیا حماس مدینه فاضله صهیونیستی که آن را به رخ همه کشیده بودند را نابود کرده است، سوالی است که شروع به لرزاندن پایه و اساس موجودیت استعماری کرده است.

یک تحلیلگر برجسته در مرکز BESA، یک اتاق فکر در دانشگاه بار ایلان[5]، گفت: "اکنون، در حالی که حماس خود را برای نبرد با قدرتمندترین ارتش خاورمیانه آماده می‌کند، نابودی کامل این گروه شبه‌نظامی تنها راهی بود که یهودیان در اسرائیل می‌توانستند دوباره احساس امنیت کنند."

اما نتیجه‌گیری او واقعیتی است که اسرائیلی‌ها از آن آگاه هستند: اکنون هزاران نفر از مدینه فاضله "موعود" فرار می‌کنند.

"اگر حماس بتواند در مقابل انتقام‌جویی اسرائیل مقاومت کند، این یک شکست استراتژیک بزرگ و قابل‌توجه برای این رژیم خواهد، چون به این ترتیب، هیچ اسرائیلی دیگر هرگز برای زندگی در آنجا برنمی‌گردد."

غزه در طول دوره محاصره خفقان‌آور، بارها و بارها توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل ([6]IOF) هدف قرار گرفته است.

فلسطینی‌ها در پرجمعیت‌ترین نوار جهان، بار سنگین خشم صهیونیست‌ها را به دوش کشیده‌اند، در حالی که بیشتر جامعه به اصطلاح بین‌المللی از جنایات آنها چشم‌پوشی می‌کردند.

بمباران خونین کنونی توسط اسرائیل بار دیگر به جهانیان یادآوری کرده است که رژیم اشغالگر هیچ خط قرمزی ندارد و به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

آیا کشتار در بیمارستان الاهلی به عنوان یک آمار صرف در فهرست وحشت اسرائیل تلقی خواهد شد؟ این همان چیزی است که عاملان صهیونیست ترجیح می‌دهند. انجام این کار صدمه بزرگی به هزاران خانواده قربانیان خواهد بود که خواهان عدالت هستند.

منبع:

https://mediareviewnet.com/2023/10/freedom-for-palestine-requires-global-support-for-hamas-and-an-end-to-israeli-sadism/


[1] Iqbal Jassat: از نویسندگان نشریه القلم آفریقای جنوبی

[2] Edward Said: از اساتید دانشگاه، منتقد ادبی و فعال سیاسی فلسطینی آمریکایی

[3] Al Ahli Baptist Hospital

[4] United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East

[5] Bar-Ilan University

[6] Israel’s Occupation Forces

کد خبر 17369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =