غریباشویلی در مراسم شروع ساخت ساختمان جدیدتئاتر آذربایجان: تئاتر آذربایجان در کشور ما تاریخچه طولانی دارد و  ما از ساخت ساختمان جدید استقبال می کنیم.

نخست وزیران گرجستان و آذربایجان، ایراکلی غاریباشویلی و علی اسدوف، پایه ساخت تئاتر دولتی درام دولتی آذربایجانی تفلیس را به نام حیدر علی اف را پایه گذاری کردند.

نخست وزیران گرجستان و آذربایجان، ایراکلی غاریباشویلی و علی اسدوف، پایه ساخت تئاتر دولتی درام دولتی آذربایجانی تفلیس را به نام حیدر علی اف در روز جمعه، 27 اکتبر، پایه گذاری کردند. تئاتر درام دولتی آذربایجانی تفلیس در سال 1872 تاسیس شد و تا سال 1947 فعالیت داشت؛ سپس در سال 2004 به نام رهبر ملی آذربایجان - حیدر علی اف فعالیت خود را ادامه داد. ساختمان تئاتر درام آذربایجانی در وضعیتی فرسوده است و به همین دلیل نیاز به ساخت سالن جدید شد. ساختمان جدید تئاتر در زمینی به مساحت بیش از ۲۵۰۰ متر مربع، واقع در جنب سفارت آذربایجان در خیابان واختنگ گرگاسلی و متعلق به شرکت سرمایه آذربایجانی „Confidence Group” ساخته می شود.  به گفته رئیس دولت، این روز گواه دوستی و همکاری قوی میان گرجستان و آذربایجان است. ایراکلی غاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان، در مراسم افتتاحیه ساخت تئاتر درام دولتی حرفه ای آذربایجانی به نام حیدر علی اف تفلیس، خاطب به حضار سخنرانی کرد. همانطور که نخست وزیر خاطرنشان کرد، در طول فعالیت طولانی مدت این تئاتر، آثار جاودانه کلاسیک ادبیات گرجستان، آذربایجان و جهان با موفقیت روی صحنه این تئاتر اجرا شده است.

طی مراسم، نخست وزیران از ساختمان بازدید کردند و اطلاعات دقیقی در مورد این پروژه دریافت کردند. در این مراسم کاخا کالادزه شهردار تفلیس، فایق گولی اف سفیر فوق العاده و تام الاختیار آذربایجان در گرجستان، زوراب پاتارادزه سفیر فوق العاده و تام الاختیار گرجستان در جمهوری آذربایجان و اعضای دولت های گرجستان و آذربایجان نیز حضور داشتند.

تاریخ:2023/10/27

منبع:پایگاه خبری شبکه یک تلوزیون گرجستان

https://1tv.ge/news/irakli-gharibashvili-azerbaijanis-teatrs-aqvs-didi-istoria-chvens-qveyanashi-da-yvelas-gvikharia-rom-teatris-akhal-tanamedrove-msheneblobas-chaeyreba-safudzveli/

کد خبر 17376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =