نمایندگان حزب کمونیست در پارلمان اروپا طی درخواست مشترکی خواستار ادامه کمک این اتحادیه به مردم فلسطین شدند و تاکید کردند این کمک ها نباید به هیچ عنوان قطع شود.

ابتکار جدید حزب کمونیست یونان در حمایت از غزه

به نقل از پایگاه خبری in.gr، نمایندگان حزب کمونیست در پارلمان اروپا طی درخواست مشترکی خواستار ادامه کمک این اتحادیه به مردم فلسطین شدند و تاکید کردند این کمک ها نباید به هیچ عنوان قطع شود. آنها طی ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون اروپا، رئیس شورای اروپا و رئیس پارلمان اروپا خواستار تسهیل کمک‌های بشردوستانه برای حمایت از مردم غزه شدند و تاکید کردند بودجه لازم برای این کمک ها نه تنها نباید قطع شود بلکه به دلیل تخریب ها و صدمات گسترده ای که به مردم فلسطین وارد شده می بایستی افزایش یابد. در این نامه آمده است آمده است «در این ساعات که موج تکان دهنده جهانی همبستگی با مردم فلسطین علیه اشغالگران اسرائیل در جریان است، جنایات هولناک اسرائیل در نوار غزه را به شدت محکوم می کنیم.»

          در نامه این گروه آمده است مردم فلسطین در رنج هستند. آنها بدون داروهای ضروری، در بیمارستان‌های فرسوده که حتی وسایل اولیه را هم ندارند، زندگی می‌کنند. هزاران خانه و 140 مدرسه با خاک یکسان شده است. در مقابل این وحشیگری که به مسئولیت اسرائیل و متحدانش ادامه دارد تنها 62 کامیون کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح عبور کرده که حتی یک قطره از نیازهای فوری مردم فلسطین را پوشش نمی دهد. اتحادیه اروپا نیز با چشم پوشی بر این وحشی‌گری نه تنها فورا کمک‌های مالی و بشردوستانه به غزه و کرانه باختری را چند برابر نمی کند بلکه به جای آن موضوع قطع کمک‌های بشردوستانه ناکافی را مطرح کرده است. این تصمیمی است که جان هزاران انسان را به مرگ محکوم می کند و مردم فلسطین را هدف قرار می دهد. چرا که آنها در مقابل اشغال وحشیانه اسرائیل مقاومت می‎کنند و خواستار داشتن وطن خود هستند.

تحلیل:

          1- اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی نزدیک به 300 میلیون یورو به فلسطینی‌ها کمک مالی اخصاص داد که بیشتر آنها صرف پرداخت هزینه های بخش‎های خدمات ضروری مانند مراقبت‎های بهداشتی، کمک‌های اجتماعی، حقوق کارمندان کشوری و پروژه‎های توسعه‌ای شد. این کمک‌ها صرفا در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار می‎گیرد. این اتحادیه حماس را یک گروه تروریستی می‌داند. کمک اتحادیه اروپا هم اکنون از طریق سازمان ملل به مردم غزه صورت می گیرد. با آغاز درگیری ها، ابتدا اعلام شد اتحادیه اروپا مبلغ پرداختی کمک‌های توسعه‌ای به قلسطینی ها (692 میلیون یور) را تحت بررسی قرار خواهد گرفت. اما پس از چند ساعت عدم قطعیت در مورد ابعاد مختلف این توقف، کمیسر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا اعلام کرد تا زمانی که کمک‌های فوری مورد نیاز فلسطینی ها باشد این کمک‎ها ادامه خواهد یافت. در شرایطی که حملات شدید اسرائیل ادامه دارد، لوکزامبورگ متعهد شده کمک دو نیم میلیون یورویی بشردوستانه خود را در زمینه پناهگاه‎های اضطراری، کمک‌های غذایی، حمایت‌های روانی و بهداشتی و آموزش را در اختیار مردم غزه قرار دهد.

          2- حزب کمونیست یونان نتیجه گیری کرده از سال 2018 هر ساله کمک‌های سازمان UNRWA به مردم فلسطین کاهش یافته و از 110 میلیون یورو به 82 میلیون یورو رسیده است. حزب خواستار توقف هرگونه کاهش این کمک‌های بشردوستانه و گشایش فوری این کمک‌ها شده است.

منبع:پایگاه خبری in.gr

کد خبر 17892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =