۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

بر اساس  تحقیقات صورت گرفته از سوی «یورواستات» در میان کشورهای اروپایی که از ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۳ از ۱۲ هزار زن یونانی (۱۸ تا ۷۴ ساله) صورت گرفته نشان می‎دهد که ۹۰ درصد زنان شرکت کننده در یونان اعتقاد دارند خشونت جنسیتی در یونان «کاملا» و یا «رایج» است.

خشونت جنسیتی در یونان

 به گزارش پایگاه خبری in.gr در دسامبر 2023و بر اساس  تحقیقات صورت گرفته از سوی «یورواستات» در میان کشورهای اروپایی که از ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۳ از ۱۲ هزار زن یونانی (۱۸ تا ۷۴ ساله) صورت گرفته نشان می‎دهد که ۹۰ درصد زنان شرکت کننده در یونان اعتقاد دارند خشونت جنسیتی در یونان «کاملا» و یا «رایج» است. تقریبا از هر سه زن یونانی یک زن از خشونت فیزیکی رنج برده است. ۲۹.۶ درصد زنان اعلام داشته‌اند مورد خشونت فیزیکی، ۱۸.۱ درصد از خشونت جنسی و ۳۶.۵ درصد از هر دو خشونت رنج برده‎اند. خشونت روانی که فقط از روابط صمیمی شریک زندگی خود اعمال می‌شود، به عنوان شایع‎ترین شکل خشونت گزارش شده در میان زنان به میزان ۴۰.۴ درصد وجود دارد. خشونت روان شناختی شامل رفتارهایی است که به اعمال آزار عاطفی و رفتار کنترلی اشاره دارد. این رفتار کنترلی به تحقیر، ممنوعیت تماس با دوستان و والدین یا بستگان، تهدید به کودک آزاری یا سلب حقوق والدین و غیره ذکر شده است، عمدتا از سوی شریک زندگی آنها اعمال شده است.

۴۰.۴۲ درصد اعلام کرده‌اند در دوره‌ای از زندگی بزرگسالی خود از خشونت رنج برده‌اند. با افزایش سن زنان، در این خصوص کاهش چشمگیری مشاهده می‌شود. تقریبا از هر سه زن ۶۵ تا ۷۶ ساله ۲۷ درصد از خشونت روانی رنج برده ‎اند. آزار و اذیت زنان در محل کار نیز امری رایج است. این خشونت بیشتر در سنین ۳۰ الی ۴۴ سال بوده است. این امر در سنین ۶۵ تا ۷۴ سال به طور چشمگیری  کاهش نشان می‌دهد. از هر ۱۰ نفر زن یونانی دو نفر بین سنین ۳۰ تا ۴۴ سالگی خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند. زنان یونانی در طول مدت کاری خود حداقل یک بار مورد آزار قرار گرفته‌اند.

براساس این نظرسنجی «نگاه کردن» مداوم یا نامناسب، شوخی‌های جنسی نامناسب یا اظهار نظرهای توهین آمیز از جمله دیگر اشکال آزار جنسی محسوب می‌شود. پایتخت یونان و اطراف آن بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است و مناطق کرت، مقدونیه مرکزی و جزایر یونانی در ردیف‎های بعدی بوده‌اند. از هر زن یونان در مناطق پایتخت در طول زندگی خود قطعا یکبار مورد خشونت فیزیکی یا جنسی قرار گرفته است. ۲۶ درصد زنان از نظارت نامحسوس خود آسیب‎های روحی دیده و یا ترس از امنیت خود را تجربه کرده‌اند. ۲۳ درصد از زنان ۴۵ تا ۶۴ ساله حداقل یک بار تهدید عمدی را در زندگی خود تجربه کرده ‎اند.

منبع:  پایگاه خبری in.gr

کد خبر 17912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =