۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

در روز جهانی خشونت علیه زنان رسانه‌های یونان به این موضوع پرداخته و آمارهای متفاوتی را منتشر کردند.

    در روز جهانی خشونت علیه زنان رسانه‌های یونان به این موضوع پرداخته و آمارهای متفاوتی را منتشر کردند. این قبیل رسانه‌ها  مدعی شدند خشونت علیه زنان و دختران یکی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین موارد نقض حقوق بشر در جهان است و در سراسر جهان تخمین زده می‌شود که 736 میلیون زن (تقریبا از هر سه زن یک نفر) حداقل یکبار در طول زندگی خود مورد خشونت فیزیکی و یا جنسی از سوی همسر و یا شریک زندگی خود قرار گرفته‌اند. تنها در چهار ماه اول سال 2023، پلیس 3100 مورد خشونت را در یونان به ثبت رسانده است که تنها یک مورد از هر 40 مورد رسما شده است. 29.6 درصد زنان اعلام داشته‌اند مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته و 18.1 درصد از خشونت جنسی و 36.5 درصد از هر دو خشونت رنج برده‎اند.
ملاحظه:
1- آقای میچوتاکیس نخست وزیر یونان به مناسبت روز جهانی خشونت با پیام «همه با هم سکوت را می‎شکنیم» با زنان قربانی خشونت جنسیتی اعلام همبستگی کرد و از زنانی سخن گفت که شکستن چرخه خشونت را تجربه کرده و محیط آزاد دهنده محلی زندگی خود را ترک کرده‌اند. او همچنین به تلاش‌ها و ابزارهای دولت در زمینه خروج از چرخه خشونت اشاره کرد.
2- دبیرکل حزب کمونیست یونان نیز در بیانیه‌ای مدعی شد با توجه به خشونت علیه زنان امیدوارم تا همه زنان بتوانند قدرت و شهامت مبارزه برای زندگی خود را پیدا کند. ما همبستگی خود را با هر زنی که در محل کار، در خانواده، در زندگی، موضوعات آموزشی، ورزشی، فرهنگی با خشونت چندجانبه مواجه می‌شود را ابراز می‌کنیم. این حزب پیشنهاد کرده چنین زنان آزار دیده مورد مشاوره و حمایت مالی قرار گیرند. از دیدگاه این حزب، این موضوع، یک چالش جدی است که دولت کنونی و سایر دولت‎های گذشته با آن روبرو هستند. باید شرایطی فراهم شود که در محل کار و تحصیل زنان بتوانند قدرت و شهامت مبارزه برای زندگی و احقاق حقوق خود را داشته باشند.  حزب کمونیست همچنین با زنان فلسطینی مانند سایر مردان که مورد حمله و خشونت اشغال امپریالیستی قرار گرفته‎اند، ر اعلام همبستگی کرده است.
منبع: سایت In.gr

کد خبر 18020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =