سرانجام پس از مدت‎ها بحث و گمانی ‎زنی در فضای سیاسی- اجتماعی یونان، شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان طی بخشنامه ای که به تمامی کلیساهای این کشور ارسال  شد، در مورد ازدواج و پذیرش فرزند از سوی همجنس ‎گرایان موضع رسمی خود را اعلام و مخالفت صریح کلیسا با فرزند پروری از سوی همجنس ‎گرایان را مورد تاکید قرار داد.

مخالفت کلیسای یونان با ازدواج همجنس گرایان

سرانجام پس از مدت‎ها بحث و گمانی ‎زنی در فضای سیاسی- اجتماعی یونان، شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان طی بخشنامه ای که به تمامی کلیساهای این کشور ارسال  شد، در مورد ازدواج و پذیرش فرزند از سوی همجنس ‎گرایان موضع رسمی خود را اعلام و مخالفت صریح کلیسا با فرزند پروری از سوی همجنس ‎گرایان را مورد تاکید قرار داد. از دیدگاه کلیسا، ارزش معنوی ازدواج عادی میان زنان و مردان را نمی‎توان توافق نامه ای که قبلا در  دفاتر اسناد رسمی یا اعلامیه مشترک در شهرداری ‎های محلی امضا شده است، کاهش داد. کلیسا همچنین تاکید دارد همانطور که دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرده با نهادینه شدن  فرزند خانوادگی، دولت وظیفه دارد خانواده ‎ای مناسب برای تربیت کودک فراهم کند نه اینکه هرکسی که بخواهد فرزندی را به سرپرستی بگیرد. کودکان نیاز ذاتی داشته و حق دارند پدر و مادر داشته باشند و مدرن‎گرایی نمی‎تواند نیاز طبیعی کودکان برای داشتن پدر و مادر را با راه حل‎های دیگر جایگزین کند.

تحلیل:

 1- درپی اطلاعیه کلیسا و ابلاغ آن به سراسر کشور نارضایتی شدیدی در میان گروه‎های همجنس ‎گرایان دیده می‎شود. کلیسا در بیانیه خود تاکید دارد هیچ‎کس را نمی‎توان به خاطر ویژگی ها و گرایش‎ هایی که با آن متولد شده مورد انتقاد قرار داد. کلیسا خانواده ای است که هیچ فردی را به خاطر ضعف ‎هایش طرد نمی‎کند بلکه او را به مبارزه مداوم برای غلبه بر آن‎ها ترغیب می‎کند. اما از آن پس هرانسانی در انتخاب هایش و شیوه زندگی اش آزاد است. کلیسا به طور کلی با ازدواج مدنی مخالف است و کلیسای ارتدوکس شرقی پیشنهاد زندگی مثبت خود را دارد و آن ازدواج مسیحی بین زن و مرد است. کلیسا اتخاد ذهنی و جسمی زن و مرد را یک انتخاب زندگی مقدس می‎ داند که نیازمند برکت الهی است.

2- در سال 2008 یونان به عنوان یک جایگزین (به جای ازدواج) توافقنامه زندگی مشترک را تنها به نفع زوج های همجنس‎ گرا، وضع کرده است. همانطور که انتظار می ‎رفت، یونان در سال 2013 توسط دادگاه دادگستری اروپا به دلیل تبعیض ناروا علیه زوج‎ های همجنس ‎گرا به دلیل گرایش جنسی آن ‎ها محکوم شد. متعاقبا در سال 2015 به دلیل محکومیت مجدد، دولت یونان مجبور شد توافقنامه زندگی مشترک را به نفع زوج ‎های همجنس ‎گرا صادر کند. پیش بینی می‎شود بزودی واکنش‎هایی از سوی احزاب و شخصیت‎ های سیاسی و فرهنگی یونان ابراز شود. پس از تعطیلات سال نو این موضوع مجددا در راس اخبار این کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: سایت Life

لینک: Ιερά Σύνοδος για ομόφυλη συμβίωση: «Τα παιδιά δεν είναι ούτε κατοικίδια, ούτε αξεσουάρ» | LiFO

کد خبر 18108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =