معرفی آکا مورچیلادزه"نویسنده گرجی" به عنوان نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات

شورای علمی انستیتوی ادبیات گرجی به نام شوتا روستاولی و دانشکده علوم انسانی دانشگاه دولتی تفلیس با اکثریت آرا نامزدی آکا مورچیلادزه (گیورگی آخْولِدیانی) را برای دریافت جایزه نوبل ادبیات معرفی کردند

شورای علمی انستیتوی ادبیات گرجی به نام شوتا روستاولی و دانشکده علوم انسانی دانشگاه دولتی تفلیس با اکثریت آرا نامزدی آکا مورچیلادزه (گیورگی آخْولِدیانی) را برای دریافت جایزه نوبل ادبیات معرفی کردند. خلاقیت بسیار پربار و جالب آکا مورچیلادزه نه تنها در گرجستان، بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است. آثار ادبی و شخصیت شخصی او به وضوح با معیارهایی که خوانندگان با جایزه نوبل مرتبط می دانند، مطابقت دارد.

وزارت فرهنگ و ورزش گرجستان نامزدی برای دریافت جایزه نوبل ادبیات  را به آکا مورچیلادزه تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت دارد. این یک پیروزی نه تنها برای نویسنده، بلکه برای ادبیات غنی گرجی و کشور گرجستان خواهد بود.

آکا مورچیلادزه متولد ۱۹۶۶ در تفلیس ، شناخته شده ترین نویسنده با استعداد داستان ادبی گرجستان معاصر است. وی در دانشگاه دولتی تفلیس در رشته تاریخ گرجستان تحصیل کرد و بعداً در این دانشگاه مشغول تدریس شد. او به عنوان روزنامه نگار ورزشی در یک روزنامه ورزشی کار کرده. از سال ۱۹۹۸ ، انتشارات سولاکاوری بیست رمان و سه مجموعه داستان کوتاه آکا مورچیلادزه را منتشر کرده است. در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۶ او نویسنده و مجری یکی از جالب ترین برنامه های تلویزیونی در زمینه ادبیات بود. چندین فیلم و نمایش  تئاتر بر اساس آثار وی ساخته شده است. آکا مورچیلادزه برنده جوایز مختلف ادبی در گرجستان شده است.

تاریخ: 2024/02/18

https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth/

کد خبر 18547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =