کلیساهای مختلف در یونان یکی از مراکزی است که بارها مورد سرقت افراد سودجو قرار گرفته و به دلیل اشیای وقفی، مورد توجه سارقین چنین آثاری قرار دارد.

دستگیری دو نفر به اتهام سرقت های فرهنگی - مذهبی

پلیس یونان اعلام کرد یک زن ۴۳ ساله و یک مرد ۷۴ ساله را به اتهام تخلف از قوانین حفاظت از آثار باستانی و به طور کلی میراث فرهنگی را شناسایی و۵۶ نماد قدیمی کلیسا که در اختیار داشتند را توقیف کرده است. آثار باستانی این دو نفر برای نگهداری و ارزیابی نهایی به موزه باستان شناسی بندر پیره آس تحویل داده شد. در ادامه این عملیات، ماموران پلیس آگاهی خودرویی را که مردی ۴۳ ساله سرنشین آن بود، کشف کردند و پس از بررسی فضای داخلی آن، تعداد ۵۵ قطعه نماد کلیسا کشف و ضبط شد.

در تحقیقات اولیه ۲۰ تصویر مشمول مقررات قانون حفاظت از آثار باستانی و نمادهای کلیسا توسط باستان شناس از اداره آثار باستانی بندر یاد شده مورد بررسی قرار گرفتند، که این تعداد از آن ها مشمول مقررات حفاظتی قانون حفاظت از آثار باستانی هستند، در حالی که بقیه نیاز به بررسی بیشتری دارند. در بین این اشیا نمونه هایی از تصاویر عیسی مسیح، مریم مقدس، چهره های قدیمی و قدیسان کلیسای ارتدوکس دیده می شود. کلیساهای مختلف در یونان یکی از مراکزی است که بارها مورد سرقت افراد سودجو قرار گرفته و به دلیل اشیای وقفی، مورد توجه سارقین چنین آثاری قرار دارد.

 روزنامه ویما - Jan ۴, ۲۰۲۴

Συνελήφθησαν ۷۴χρονη και ۴۳χρονος για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας των αρχαιοτήτων - ΤΟ ΒΗΜΑ (tovima.gr)

کد خبر 18553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =