موضوع ازدواج همجنس گرایان توسط آقای ایرونیموس اسقف اعظم یونان در مراسم افتتاحیه یک مدرسه مورد اشاره قرار گرفت.

ازدواج زوج های همجنس - ایرونیموس: "می توان رفراندوم برگزار کرد"

موضوع ازدواج همجنس گرایان توسط آقای ایرونیموس اسقف اعظم یونان در مراسم افتتاحیه یک مدرسه مورد اشاره قرار گرفت. وی در حاشیه این مراسم اظهار داشت «در جلسه اخیرش با نخست وزیر، ازدواج همجنس گرایان مطرح نشده است و موضع رسمی کلیسا در زمینه این نوع ازدواج ها در جلسه شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان مطرح خواهد شد. وی مدعی است می توان در این زمینه رفراندوم سراسری برگزار کرد. در نهایت این مردم هستند که تصمیم می گیرند. اگر مردم ما بخواهند این کار را انجام می دهند، اگر نخواهند، شدنی نیست. ما باید بدانیم چه چیزی می خواهیم و چرا آن را می خواهیم و چه کسی ما را وادار به درخواست آن می کند.

وی تاکید کرد چگونه در خانواده ای زندگی کنیم که دو پدر، دو مادر داشته باشد؟ چگونه صبح در خانه بیدار خواهند شد و در اطراف خود چه خواهد دید؟ ما جامعه تازه ایجاد شده را رد نمی کنیم. ما شاهد روندهایی در این راستا هستیم. آیا چنین جامعه ای حق دارد هر کس آن را منحرف کند و هر طور که می خواهد با آن رفتار کند؟ و آیا بقیه حق ندارند بگویند این موضوع را دوست نداریم؟ هر یک از ما نباید به این مسائل فکر کنیم که گروه های راست چه خواهد گفت، چپ چه خواهد گفت و جناح میانه رو چه خواهد گفت. این ما هستم که باید بدانیم چه جامعه ای و چه خانواده ای می خواهیم.»

تحلیل:

- آقای میتسوتاکیس نخست وزیر با آقای ایرونیموس سقف اعظم هیرونیموس در مورد زوج های همجنس گرا در فضایی کاملا محرمانه دیدار کردند. این دو نفر در مورد پیش نویس لایحه که دولت به مجلس ارائه می کند، گفت و گو داشتند. اسقف اعظم طبق همین اطلاعات، موضع ثابت کلیسا و مخالفت شورای مقدس کلیسا را تکرار کرد و به او اطلاع داد شورای مقدس کلیسا را تشکیل خواهد داد. گفته می شود تعدادی از روحانیون کلیسا، نمایندگان حزب نئودمکراسی را جهت مخالفت با ابتکار دولت تحت فشار قرار داده اند.

- بدنیال اظهارات آقای ایرونیموس اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان در مورد لایحه زوج های همجنس گرا، آقای پاولوس ماریناکیس سخنگوی دولت یونان با اشاره به مداخله اسقف اعظم که به جمله می‌توان به برگزاری رفراندوم اشاره داشت اظهار داشت در کلیسا برای دولت احترام مطلق وجود دارد، ما به همه نظرات گوش می‌دهیم. در  کشور ما مسائل حقوقی با همه پرسی حل نمی شود. نظر مردم از طریق انتخابات بیان می شود، موضوع در دستور کار ما قرار داشت، در تعهدات قبل از انتخابات نیز این موضوع وجود داشت.

- حزب کمونیست یونان مخالفت قاطع خود را با پیشنهاد اسقف اعظم ایرونیموس برای برگزاری همه پرسی در مورد ازدواج زوج های همجنس اعلام داشت. بدیهی است که ما با برگزاری رفراندوم در مورد چنین موضوعی مخالفیم، زیرا با دقت ریاضی منجر به انحراف می‌شود، به بحثی تصنعی درباره «پیش‌رویی» و «محافظه‌کاری» می‌انجامد، هر رویکرد غیرمنطقی، تاریک‌گرایانه و غیرعلمی را در بر می‌گیرد.  همانطور که این حزب در آخرین بررسی قانون اساسی پیشنهاد کرد و توسط حزب حاکم نئودموکراسی و دو حزب دیگر پارلمان رد شد. دولت حاکم مسئولیت بزرگی بر عهده دارد که آگاهانه یک دستور کار تک موضوعی را تحمیل کرده است و در همه بخش ها به شدت به سیاست ضد مردمی خود پیش می‌رود و طبیعتاً همه کارگران، همه مردم و جوانان را هدف قرار می‌دهد.»

منابع:

«Όχι» στο δημοψήφισμα Ιερώνυμου, λέει το ΚΚΕ - «Έπρεπε να είχε γίνει διαχωρισμός κράτους-Εκκλησίας» | in.gr

Νέες «φουρτούνες» στην κυβέρνηση μετά τις δηλώσεις Ιερώνυμου για τα ομόφυλα ζευγάρια - Η πρώτη αντίδραση | in.gr

https://www.lifo.gr/now/greece/gamos-omofylon-zeygarion-ieronymos-tha-mporoyse-na-ginei-ena-dimopsifisma

کد خبر 18563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =