رهبران آسه‌آن در اجلاس غیررسمی در اندونزی گرد هم می‌آیند

رهبران آسه‌آن در روز سه‌شنبه برای یک اجلاس غیررسمی دو روزه در اندونزی گرد هم می‌آیند.این اجلاس بر روی موضوعاتی مانند صلح و امنیت منطقه، احیای اقتصادی پس از کووید-19 و رقابت بین ایالات متحده و چین تمرکز خواهد داشت.

رهبران آسه‌آن در روز سه‌شنبه برای یک اجلاس غیررسمی دو روزه در اندونزی گرد هم می‌آیند. این اجلاس که در جزیره بالی برگزار می‌شود، بر روی موضوعاتی مانند صلح و امنیت منطقه، احیای اقتصادی پس از کووید-19 و رقابت بین ایالات متحده و چین تمرکز خواهد داشت.انتظار می‌رود که رهبران در مورد تنش‌های جاری در دریای چین جنوبی، جایی که چین ادعای مالکیت بر بخش‌های زیادی از آن را دارد، بحث و گفتگو کنند. آنها همچنین در مورد درگیری در میانمار، جایی که ارتش در سال 2021 قدرت را به دست گرفت، بحث خواهند کرد.این اجلاس همچنین فرصتی برای رهبران آسه‌آن خواهد بود تا روابط خود را با ایالات متحده و چین تقویت کنند. ایالات متحده و چین در حال رقابت برای نفوذ در منطقه هستند و هر دو کشور تلاش می‌کنند تا روابط خود را با کشورهای آسه‌آن تقویت کنند.

  • این اولین اجلاس غیررسمی آسه‌آن از زمان شیوع بیماری کووید-19 است.
  • این اجلاس در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین ایالات متحده و چین در منطقه برگزار می‌شود.
  • انتظار می‌رود که این اجلاس نتایج ملموسی در مورد موضوعاتی مانند صلح و امنیت منطقه و احیای اقتصادی پس از کووید-19 داشته باشد.

منبع : https://www.nationthailand.com/world/asean/40036137

کد خبر 18734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =