۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
آموزش زبان یونانی در چین

دانشجویان بیشتری در چین در حال یادگیری زبان یونانی هستند زیرا حدود ۱۰ دانشگاه برنامه های زبانی یونانی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهند.

دانشجویان بیشتری در چین در حال یادگیری زبان یونانی هستند زیرا حدود ۱۰ دانشگاه برنامه های زبانی یونانی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. «خو یان زیسونگ ون»، دانشجوی سال دوم در بخش زبان یونانی دانشگاه مطالعات خارجی گوانگدونگ (GDUFS) در گوانگژو، چین، معتقد است: «حروف زیبای یونانی و مناظر دلربا در جزیره سانتورینی مرا به یادگیری یونانی سوق می دهد.» دپارتمان یونان در GUDFS  که ۹ سال پیش تأسیس شد، تنها دپارتمان در جنوب چین است که برنامه های مطالعات یونانی را ارائه می دهد. از سال ۲۰۲۳ دارای ۴۴ دانش آموز و ۶ عضو هیئت علمی بود، از جمله ۲ معلم یونانی از شهر تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان است.

آناستازیا یکی از آموزش دیدگان زبان یونانی معتقد است مردم یونان در مورد چین بسیار کنجکاوهستند. از زمانی که او در گوانگجو شروع به کار کرد، به کانالی برای دوستان یونانی اش تبدیل شد تا در مورد چین بیاموزند. او همیشه دیدار از گوانگژو را به آن‌ها توصیه می‌کند و می‌گوید: «به گوانگژو بیایید!  این شهر نه تنها یک شهر نوآورانه است، بلکه بسیار مناسب برای زندگی است. وی در کلاس با صبر و حوصله دستور زبان یونانی را توضیح می‌دهد و به سؤالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهد. او فکر می کند که دانش آموزان چینی متمرکز و سخت کوش هستند، در حالی که دانش آموزان یونانی بیشتر خود محور و آرام هستند. او خاطرنشان می کند که دانش آموزان چینی تلاش می کنند تا درک خود را از ساختار پیچیده زبان عمیق تر کنند و تسلط بر دستور زبان را در اولویت قرار دهند

دانشجویان چینی مشتاقانه منتظر تحصیل در آتن هستند. زیسونگ ون، دانشجوی سال دوم دپارتمان یونانی، گفت که او هنوز به یونان نرفته است، اما حروف زیبای یونانی، تمدن باستانی و اساطیر عمیقاً او را به خود جذب کرده است و باعث شده است که برای رشته یونان درخواست کند. او مشتاقانه منتظر ادامه تحصیل در آتن به عنوان دانشجوی تبادلی برای یک سال در سپتامبر امسال است. دپارتمان زبان یونان در GDUFS با اجرای یک الگوی آموزشی مشترک بین المللی "۳+۱" که به معنای ۳ سال تحصیل در چین و ۱ سال تحصیل در یونان است، با دانشگاه آتن رابطه همکاری طولانی مدت برقرار کرده است. دانش‌آموزان می‌توانند این فرصت را داشته باشند که در سال اول تحصیلی در آتن تحصیل کنند.

از آنجایی که زبان یونانی در کنار زبان چینی یکی از دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری در جهان است، کارکنان دانشگاهی در بخش یونانی سخت تلاش می‌کنند تا مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان را تقویت کنند و درک آن‌ها از فرهنگ یونانی را پرورش دهند. در طول کلاس، معلمان نه تنها تأکید زیادی بر تصویرسازی ساختارهای آوایی، هنجارهای نوشتاری و شکل‌گیری کلمات دارند، بلکه رویکردهای تدریس خلاق را نیز تطبیق می‌ دهند. برای مثال، دانش‌آموزان موظفند دیالوگ‌ها را بر اساس متون بنویسند و در کلاس اجرا کنند. همچنین از آنها دعوت می شود تا وبلاگ هایی به زبان یونانی بنویسند تا زندگی روزمره خود را به اشتراک بگذارند. دانش آموزان آهنگ های یونانی را یاد می گیرند و غذاهای یونانی درست می کنند علاوه بر این، دانش آموزان این شانس را دارند که آوازهای یونانی بخوانند، غذاهای یونانی درست کنند و در نمایش های یونانی ایفای نقش کنند. با نفوذ این عناصر یونانی در زندگی آنها، یونانی تر می شوند.

در چین حدود ۱۰ دانشگاه برنامه هایی به زبان یونانی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. با تقویت همکاری چین و یونان، کارکنان بخش یونانی GDUFS معتقد بودند که تقاضا برای تحصیل یونانی و دانش یونانی به تدریج در سال های آینده افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، حدود ۱۰ دانشگاه در چین برنامه های یونانی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهند.

هایهوی لینگ، یکی از معلمان چینی در دپارتمان یونان، گفت که الزامات جدیدی برای رشته یونانی مطرح شده است. فارغ التحصیلانی که هم مهارت های زبانی و هم دانش زیادی در زمینه های مرتبط دارند، بیشتر مورد علاقه کارفرمایان قرار می گیرند. از این رو، بسیاری از دانشگاه‌ها الگوهای آموزشی خود را طراحی کرده و به توانایی‌های جامع دانشجویان توجه بیشتری کرده‌اند. برای مثال، دانش‌آموزانی که در GDUFS  به زبان یونانی تحصیل می‌کنند باید یک ریزبرنامه از اقتصاد و تجارت بین‌الملل، حسابداری، حقوق، روابط بین‌الملل (یا تدریس چینی به سخنرانان زبان‌های دیگر) انتخاب کنند و در مجموع ۱۰ واحد را تکمیل کنند.

 بینگ شانگ، مدیر بخش یونانی، معتقد است یادگیری یونانی هم سرگرم کننده و هم چالش برانگیز است. برای تسلط بر یک زبان، باید درک عمیقی از فرهنگی که بیان می کند به دست آورد. وی گفت: اخیراً مرکز تمدن های باستانی چین و یونان به طور رسمی تأسیس شده است که نقطه عطف مهمی در توسعه روابط چین و یونان و ارتباط بین تمدن های جهانی است.

منبع: Growing Number of Students in China Learn Greek - GreekReporter.com

کد خبر 18774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =