کتاب «جرقه ای برای یک یونان مستقل و قوی» نوشته  میکیس تئودوراکیس از سوی انتشارات «ایونس» شهر تسالونیکی (دومین شهر بزرگ یونان) که عمدتا ناشر کتاب های اجتماعی و فرهنگی است منتشر شده است.

ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ

     

کتاب «جرقه ای برای یک یونان مستقل و قوی» نوشته  میکیس تئودوراکیس از سوی انتشارات «ایونس» شهر تسالونیکی (دومین شهر بزرگ یونان) که عمدتا ناشر کتاب های اجتماعی و فرهنگی است منتشر شده است. این کتاب شامل سخنرانی و مصاحبه های نامبرده است. وی شهروندان کشورش را به «نافرمانی» در برابر تصمیمات دولت وقت که به گفته او متاثر از آمریکا، صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا است و حاکمیت ملی کشورش را نادیده گرفته است، دعوت کرده است.

او، سیاستمداران کشورش از سال 1974 در سراشیبی لغزنده قرار گرفته اند. وی وزرای بی تجربه کشورش، نخست وزیر و تیم اقتصادی اش را مورد انتقاد قرار داده و معتقد است سیاست های نظارتی و سختگیرانه از سوی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا منجر به فقیرتر شدن جامعه یونان و نفوذ قدرت های خارجی در کشورش گردیده است.

وی بر این باور است که «ابتدا دولت و سپس پارلمان برای اجرای تصمیمات سفارشات قدرت های خارجی نقش اصلی را بازی می کنند. البته بسیاری از مسائل و مشکلاتی که وجود دارد به طور مستقیم وابسته به تصمیم گیری و جهت گیری های اقتصاد، جامعه و حتی سیاست خارجی و دفاعی خواهد بود. اما تصمیمات و دستورالعمل های خارجی همیشه با همدستی نیروهای سیاسی تحمیل شده است.» وی در کتابش با اشاره به وضعیت اقتصادی یونان ابراز امیدواری نمود «دولت بجای گرفتن وام های خارجی از اروپا و آمریکا که وابستگی بیشتری بدنبال دارد بدنبال پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک مفید برای اقتصاد یونان باشد چرا که تصمیمات سیاسی و تکیه بر مراکز اقتصادی بین المللی نوعی تهدید تاریخ، سنت ها، زبان و فرهنگ محسوب می گردد.

منبع:

ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ - Θεοδωράκης, Μίκης | Evripidis.gr

کد خبر 19046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =