طبق یک نظر سنجی معتبر در یونان، ۶۰ درصد یونانی ها از عملکرد پارلمان اروپا در این یونان و ۵۳ درصد از عملکرد آن در اتحادیه اروپا ناراضی هستند.

طبق یک نظر سنجی معتبر در یونان، تا آنجا که به وضعیت دموکراسی مربوط می شود، ۶۰ درصد یونانی ها از عملکرد پارلمان اروپا در این یونان و ۵۳ درصد از عملکرد آن در اتحادیه اروپا ناراضی هستند. با توجه به حوزه هایی که اتحادیه اروپا باید برای تقویت موقعیت خود در جهان روی آنها تمرکز کند، یونانی ها با ۳۸ درصد رقابت و صنعت را در اولویت قرار می دهند و پس از آن با ۳۶ درصد ایمنی غذا و کشاورزی، ۳۵ درصد مسائل انرژی، منابع انرژی، زیرساخت ها، ۳۰ درصد کمبود جمعیت، مهاجرت، پیری جمعیت و ۳۰ درصد دفاع و امنیت قرار دارد.

نظر یونانیان در مورد ارزش هایی که پارلمان اروپا باید در آینده از آنها دفاع کند نیز مورد توجه است، صلح (۴۷%)، همبستگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بین مناطق آن (۳۵%)، دموکراسی و ۳۳ درصد حاکمیت قانون را در اولویت خود قرار می دهند. در یونان، ۸۳ درصد شهروندان معتقدند اقدامات اتحادیه اروپا بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد، در حالی که ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان استدلال می کنند که این کشور به طور کلی از پیوستن به اتحادیه اروپا منتفع شده است.

این نظر سنجی توسط موسسه تحقیقاتی Verian (کانتار سابق) بین ۷ فوریه و ۳ مارس ۲۰۲۴ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا انجام شد. این نظرسنجی از طریق مصاحبه حضوری و ویدئو کنفرانس انجام شده است. در مجموع ۲۶۴۱۱ مصاحبه انجام شده است.

منبع: https://www.in.gr/۲۰۲۴/۰۴/۱۷/politics/oi-ellines-tha-pane-stis-kalpes-proteraiotites-ti-dimosia-ygeia-kai-ti-ftoxeia/

کد خبر 19373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =