۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

بیش از ۱۴۰ گزارش از والدین و دانش آموزان در مورد حوادث خشونت آمیز درون مدرسه ای و قلدری در سایت وزارت آموزش و پرورش یونان ارائه شده است.

بیش از ۱۴۰ گزارش از والدین و دانش آموزان در مورد حوادث خشونت آمیز درون مدرسه ای و قلدری در سایت وزارت آموزش و پرورش یونان ارائه شده است. هدف آقای پیراکاکیس وزیر آموزش و پرورش این است که از هر دانش آموزی در برابر خشونت و قلدری درون مدرسه ای محافظت شود. وی در این خصوص گفته است: «ما به اجرای استراتژی خود ادامه می دهیم تا هیچ کودکی در مواجهه با حوادث قلدری تنها نباشد.»

بخشی از اقدامات اعلام شده توسط وزیر آموزش، در رویدادی در ۹ آوریل ۲۰۲۴، با حضور نخست وزیر، نهادینه شد. چارچوب جدید برای اقدامات آموزشی به شرح زیر است:

اخراج از دوره های حداکثر تا سه (۳) یا تا (۵) روز حسب مورد در نظر گرفته شده است، در حالی که تاکنون تعلیق از دوره های یک (۱) یا دو (۲) روزه پیش بینی شده بود. معیار حذف ساعتی، محرومیت از اقدامات، رویدادها و فعالیت های سازماندهی شده توسط مدرسه و همچنین تغییر دپارتمان که در چارچوب فعلی پیش بینی نشده بود، مورد تاکید قرار گرفت. رویه اجرای معیار تغییر محیط مدرسه انعطاف پذیرتر شده است. در صورت ضبط، عکسبرداری یا فیلمبرداری از معلم یا دانش آموز، مجازات اخراج از کلاس ها برحسب شدت حادثه تا سه (۳) یا تا پنج (۵) روز تعیین می شود.

در صورتی که حادثه مربوط به داده های شخصی افراد باشد، تغییر محیط مدرسه اعمال می شود. در نهایت، نحوه بازپرداخت هزینه‌ های خسارت/تخریب کلی یا جزئی ناشی از دانش ‌آموزان به ساختمان‌ های مدارس، اماکن و ضمیمه‌ های آنها و همچنین زیرساخت‌ های لجستیکی و تجهیزات درون آن‌ها تنظیم می ‌شود، هرکدام که متعهد به پرداخت شود. راهبرد ملی مبارزه با خشونت و قلدری در مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید به طور کامل اجرا خواهد شد.

منبع: Ενδοσχολική βία: Πάνω από ۱۴۰ αναφορές στην πλατφόρμα του υπ. Παιδείας (naftemporiki.gr)

کد خبر 19802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =