به نقل از گزارش ثروتمندترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ که توسط شرکت Henley & Partners تهیه شده است در آتن ۲۲.۶۰۰ میلیونر زندگی می کنند که این رقم نسبت به ده سال پیش به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

تعداد میلیونرها و میلیایردرهای یونان

به نقل از گزارش ثروتمندترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ که توسط شرکت Henley & Partners تهیه شده است در آتن ۲۲.۶۰۰ میلیونر زندگی می کنند که این رقم نسبت به ده سال پیش به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است. ارزش ثروت ۴۲ ساکن پایتخت یونان به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می رسد. این گزارش تعداد میلیاردهای ساکن آتن را نیز سه نفر اعلام کرده است. به نقل از Henley & Partners با پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی دهه گذشته، آتن به تدریج به مکان زندگی ثروتمندان تبدیل می شود.

مجله فوربس نیز فهرست ثروتمندترین های جهان را منتشر کرد که در بین آنها کشتی داران یونانی نیز قرار دارند. خانم ماریا آنگلیکوسی کشتی دار یونانی و مدیر عامل گروه آنگلیکوسیس با ثروت ۶.۴ میلیارد دلار در راس شخصیت های یونانی فهرست فوربس و در رتبه ۴۳۲ جهان قرار دارد. آقای اریستوتلیس میستاکیدیس با ثروت ۳/۳ میلیارد دلار در رتبه دوم ثروتمندان یونانی این مجله قرار دارد. آقای فیلیپوس نیارخوس، وارث استاوروس نیارخوس، از کشتی داران برجسته یونانی با ثروت ۸/۲ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته است.

آقای جرج پروکوپیو کشتی دار و و صاحب شرکت های Dynacom Tankers، Sea Traders و Dynagas در رتبه چهارم قرار دارد. آقای کنساتتینوس مارتینوس صاحب شرکت کشتیرانی Thenamaris دارنده ۸۹ تانکر، کشتی فله بر و کشتی های کانتینری در رتبه پنجم است. آقای اسپیروس لاتسیس کشتی دار و بانکدار و از سهامداران اصلی گروه بانکی EFG Group سوئیس و سهام دار اصلی شرکت هلنیک انرژی در رتبه ششم است. آقای واردیس واردینویانیس کشتی دار و صاحب پالایشگاه موتور اویل، بانک اوپتیما و چند رسانه گروهی، در رتبه هفتم یونانیان قرار دارد.

 خانم ماریانا لاتسیس خواهر اسپیروس لاتسی در رتبه هشتم قرار گرفته است. آقای آندرآس مارتینوس صاحب شرکت کشتیرانی Minerva Marine در رتبه نهم و آقای آثاناسیوس مارتینوس صاحب شرکت کشتیرانی  Eastern Mediterranean Maritime در رتبه دهم ثروتمندترین یونانیان مجله فوربس قرار دارند. 

منبع: کاتی مرینی ۱۰ می ۲۰۲۴

https://www.kathimerini.gr/economy/۵۶۳۰۱۸۱۰۷/۲۲-۶۰۰-ekatommyrioychoi-kai-۳-disekatommyrioychoi-zoyn-stin-athina/

کد خبر 19806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =