۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

    آقای خریستوخوئیدیس وزیر حفاظت از شهروند یونان، در یک برنامه شبکه تلویزیونی SKAI با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ مرد به دلیل خشونت خانگی دستگیر می‌شوند، گفت: «خشونت همیشه پشت درهای بسته اتفاق افتاده است، اما اکنون بیشتر آشکار می ‌شود.»

به گفته آقای خریستوخوئیدیس وزیر حفاظت از شهروند یونان، تنها در ۲ ساعت ۸۰ مورد حادثه، ۴۰ مورد دستگیری و ۱۵۰ تماس از ۱۰۰ مورد در این خصوص بوده است. اخیرا  «دکمه وحشت» (اطلاع رسانی به مراکز پیگیری) در سراسر کشور نه تنها برای بانوان بلکه برای سالمندان نیز فعال شده است. وزیر یونانی در همان زمان اعلام کرد که تا کنون ۱۸ دفتر خشونت خانگی وجود دارد که در پایان ماه به ۶۳ دفتر تبدیل می شود زیرا در همه شهرستان ها شعبات آن ایجاد می شود. یک خانه امن در هر استان تحت نظارت پلیس فعالیت خواهد کرد. به گفته وی سالانه ۲۰۰۰۰ زن یونانی به دنبال سرپناه هستند.
وزیر برآورد کرد که اکثر موارد خشونت عمدتاً مربوط به کودکانی است که نظارت آنها مورد غفلت قرار می گیرد و تقریبا هر شب تعدادی کودک خردسال و والدین آنها دستگیر می شوند. 

بررسی: 
خبر مربوط به سخنان آقای خریستوخوئیدیس، وزیر حفاظت از شهروند یونان، در یک برنامه تلویزیونی، حاکی از وضعیت نگران‌کننده خشونت خانگی در این کشور است. وی اشاره کرد که روزانه ۵۰ مرد به دلیل خشونت خانگی دستگیر می‌شوند و افزود که خشونت خانگی همیشه پشت درهای بسته اتفاق می‌افتاده، اما اکنون بیشتر آشکار می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده افزایش آگاهی عمومی و تشدید اقدامات قانونی در برابر خشونت خانگی است.
آمارهای ارائه‌شده توسط وزیر نیز تصویر واضح‌تری از این بحران ارائه می‌دهند: تنها در دو ساعت گذشته ۸۰ مورد حادثه، ۴۰ مورد دستگیری و ۱۵۰ تماس ثبت شده است. این آمارها نشان‌دهنده افزایش آگاهی عمومی و تمایل بیشتر قربانیان به گزارش خشونت‌هاست. یکی از اقدامات مهم اخیر، فعال‌سازی «دکمه وحشت» در سراسر کشور است که نه تنها برای بانوان بلکه برای سالمندان نیز قابل استفاده است. این اقدام نشان‌دهنده توجه دولت به تمام اقشار جامعه و تلاش برای ایجاد سیستم حمایتی جامع‌تر است.
همچنین، افزایش تعداد دفاتر خشونت خانگی از ۱۸ به ۶۳ تا پایان ماه، نشان‌دهنده توجه مسئولان ذیربط به این امر است. هر استان یک خانه امن تحت نظارت پلیس خواهد داشت که این اقدام می‌تواند به ارائه حمایت فوری و موثر به قربانیان کمک کند. آمارها حاکی از آن است که سالانه ۲۰۰۰۰ زن یونانی به دنبال سرپناه هستند. این آمار نشان‌دهنده گستردگی مشکل خشونت خانگی و نیاز فوری به راهکارهای موثر و پایدار است.
وزیر حفاظت از شهروند یونان همچنین بر این نکته تاکید کرد که اکثر موارد خشونت عمدتاً مربوط به کودکانی است که نظارت آنها مورد غفلت قرار می‌گیرد و تقریبا هر شب تعدادی کودک خردسال و والدین آنها دستگیر می‌شوند. این نکته نشان‌دهنده آسیب‌پذیری بیشتر کودکان در مواجهه با خشونت خانگی و نیاز به سیاست‌های ویژه برای حمایت از این گروه است.

منبع: اسکای ۲۱ می ۲۰۲۴
https://www.skai.gr/news/politics/xrysoxoidis-ston-skai-kathimerina-syllamvanontai-۵۰-andres-gia-endooikogeneiki-via#goog_rewarded
 

کد خبر 20040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =