طبق آمار رسمی منتشر شده در یونان، تنها در ۵ ماهه اول سال، ۵۳۰۰ مورد خشونت خانگی علیه زنان و کودکان به ثبت رسیده و تقریباً منجر به دستگیری ۵۵۰۰ نفر شده است.

Ενδοοικογενειακή βία: 5.300 υποθέσεις από την αρχή του 2024 - Τι αλλάζει με το νέο πλαίσιο

طبق آمار رسمی منتشر شده در یونان، تنها در ۵ ماهه اول سال، ۵۳۰۰ مورد خشونت خانگی علیه زنان و کودکان به ثبت رسیده و تقریباً منجر به دستگیری ۵۵۰۰ نفر شده است. تغییرات بسیار جدی جدیدی که بزودی در قوانین این کشور اعمال می ‎شود، هم به حمایت بیشتر از قربانیان خشونت خانگی و هم مجازات شدید عاملان مربوط می‎ شود، زیرا اکنون بازداشت موقت و همچنین اجرای واقعی مجازات ‎ها عادی خواهد بود. بر اساس آنچه توسط وزیر دادگستری یونان اعلام شد، مجموعه اقدامات جدید  چارچوب قانونی موجود را تقویت می ‎کند و بزودی برای رای گیری به پارلمان این کشور ارائه می‎شود.

ملاحظه:

بخشی از اقدامات جدید، شامل موارد زیر است:

۱) در جرایم خشونت خانگی حکم بازداشت موقت وجود دارد، مگر اینکه کاملاً موجه باشد که حبس خانگی با نظارت الکترونیکی (دستبند) یا شرایط محدود کننده برای جلوگیری از ارتکاب اعمال مجرمانه جدید مرتکب کافی باشد.

۲) ختم فوری تحقیقات و ارجاع مستقیم به دادرسی جرایم خشونت خانگی بدون طی مراحل میانی شوراهای قضایی.

۳) حبس واقعی برای جرایم خشونت خانگی بدون آزادی مشروط یا تخفیف.

۴) پیش بینی امکان بازداشت موقت تا ۶ ماه برای جنایات شدید خشونت خانگی.

۵) پیش‌بینی صدور قرار دادستانی مبنی بر اعمال شرایط محدود کننده حتی قبل از تعقیب کیفری با امکان پیشنهاد شرایط خاصی که مقتضی بداند. برای هر گونه تخلف از شرایط محدود کننده، برای مجرم مجازات حبس در نظر گرفته شده و از سوی مقام انتظامی به قربانی برای انجام اقدامات حفاظتی اطلاع داده می‎ شود.

۶) در هر صورتی که مسئولیت مجرم به عنوان یک مورد تشدید کننده خشونت خانگی محرز شود منجر به حداکثر مجازات می ‎شود.   

۷) میانجیگری کیفری برای جنایات شدید خشونت خانگی مجاز نیست، حتی اگر قربانی با میانجیگری موافقت کند. در هر صورت این امکان برای دادستان ایجاد می‎ شود که موافقت طرفین برای میانجیگری را نپذیرد یا آن را لغو کند، در صورتی که عناصری وجود داشته باشد که می‎تواند توانایی قربانی را برای انتخاب آگاهانه کاهش دهد.

۸) در مورد شکایات خشونت خانگی، دادستان در صورت وجود تغییر وضعیت حضانت فرزندان صغیر طبق بند ج ماده ۱۵۳۲ قانون مدنی، به ‎صورت رسمی رسیدگی می‎کند.

۹) سابقه گزارش خشونت خانگی توسط مقامات پلیس به عنوان سند ضمیمه پرونده متهم می شود.

منبع: https://www.cnn.gr/politiki/story/۴۲۵۴۲۶/endooikogeneiaki-via-۵-۳۰۰-ypotheseis-apo-tin-arxi-tou-۲۰۲۴-ti-allazei-me-to-neo-plaisio

کد خبر 20142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =