طبق آمار وزارت مهاجرت یونان، مهاجرت های غیر قانونی به این کشور از طریق مرز زمینی و دریایی با ترکیه در پنج ماه اول سال جاری ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق آمار وزارت مهاجرت یونان، مهاجرت های غیر قانونی به این کشور از طریق مرز زمینی و دریایی با ترکیه در پنج ماه اول سال جاری ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در پنج ماه اول سال جاری ۱۵.۹۵۰ مهاجر و پناهجو وارد یونان شدند در حالیکه این رقم در دوره نسبی سال گذشته ۶۲۵۲ نفر اعلام شده بود. در طول ماه مه ۴۱۱۵ نفر از ترکیه وارد یونان شدند در حالیکه در مه ۲۰۲۳ این رقم به ۱۵۹۲ می رسید.

یادآوری:

آمار وزارت مهاجرت یونان نشان می دهد، تعداد مهاجرینی که در پنج ماه اول سال وارد یونان شدند بالاترین رقم در دوره های نسبی ۵ سال اخیر است. این آمار در حالی است که طی دیدار وزیر کشتیرانی و رئیس گارد ساحلی یونان در ژانویه سال جاری از ترکیه، طرفین در مورد فعال شدن ارتباط مستقیم بین گارد ساحلی دو کشور برای تبادل اطلاعات توافق کردند و آتن از سطح همکاری گارد ساحلی یونان با مراجع ترکیه ابراز رضایت کرده و ارتباط مستقیم بین مقامات ارشد گارد ساحلی دو کشور وجود دارد.

منبع: کاتی مرینی ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴

https://www.kathimerini.gr/society/۵۶۳۰۸۵۸۲۶/metanasteytiko-oi-ypsiloteres-roes-apo-to-۲۰۱۹-piezontai-pali-evros-kai-nisia/

کد خبر 20143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =