جشنواره فیلم فضای باز یونان در ماههای جون و جولای 2024 فرصت مناسبی برای برنامه های فرهنگی در فصل گردشگری یونان است.

Athens Open Air Film Festival 2020 Programme | Why Athens

برنامه‌های امسال جشنواره فیلم فضای باز یونان برای جذب مخاطبان بیشتر در سنین مختلف طراحی شده است. اما مطمئناً اکران فیلم جاه طلبانه «چای در صحرا» در ایستگاه راه آهن، مخاطبان باتجربه تری را جذب خواهد کرد.«برناردو برتولوچی» در سال ۱۹۹۰ از رمان پل بولز اقتباس کرده بود و زیبایی نگاه خود را به سفر ویرانگر سه نفر در آفریقای جنوبی و اندکی پس از پایان جنگ جهانی دوم، زمانی که استکبار شهری در زیر خاک مدفون خواهد شد، بخشید. «روزهای فرانکفون» در ۳ جولای محصول سال ۱۹۶۸ پحش می شود. این فیلم به کارگردانی «عثمان سمبن» نویسنده، بازیگر، نمایش نامه نویس و کارگردان سنگالی تبار فرانسوی در باغ های مدرسه باستان شناسی فرانسه به نمایش در می آید. این یک داستان واقع گرایانه است که گوهر سینمای آفریقا به حساب می آید و داستان مرد میانسالی بیکار را روایت می کند که از برادرزاده اش در پاریس چک دریافت می کند و درگیر ماجراهایی می شود که شامل بوروکراسی یک جامعه استعماری است. در ۱۰ جولای، علاقه مندان به سینمای فرانسه فیلم «پیرمرد» اثر «کلود شوته» فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان اهل فرانسه  را که دقیقاً ۵۰ سال از نمایش آن می گذرد، مشاهده خواهند کرد.

سه دوست از طبقه متوسط جامعه، چیزی شبیه به بحران بلوغ را تجربه می‌کنند و لنز متفکر «شوته»، مملو از صداقت، شوخ طبعی ظریف و شفقت فراوان برای است. او داستانی انسان ‌گرا را برای ما تعریف می‌ کند که خود را به تحلیل و بحث فلسفی می ‌کشاند. در ۱۷ جولای فیلم «پنج لاله سرخ» محصول سال ۱۹۴۹ پخش می شود. ژان استلی یک نبرد دردناک با زمان را کارگردانی می کند که یک قاتل رهبران تور دو فرانس (معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جاده ای در جهان)، مسابقه دوچرخه سواری معروف را هدف قرار می دهد. در ۲۸ اوت، «داستان آدل هوگو» فرانسوا تروفو به نمایش در می آید که ایزابل آجانی (بازیگر فرانسوی) در داستان دختر نویسنده برجسته فرانسوی است که به خاطر یک افسر انگلیسی وارد دوره عاشقی می شود.

 سرانجام، در ۴ سپتامبر، «تفنگ قدیمی» (۱۹۷۵) اثر «رابرت هنریک» به نمایش در می آید که به یکی از روستاهای فرانسه بازمی گردد تا داستان انتقام مردی را روایت کند که با شنیدن وحشیگری آلمانی ها با گروهی از نازی ها روبرو می شود.اگر ده فیلم آمریکایی قرن بیست و یکم وجود داشته باشد که از قبل باید آن را سینمای کلاسیک در نظر گرفت، پس یکی از آنها مطمئناً «زودیاک» ساخته «دیوید فینچر» کارگردان آمریکایی است.

یکی دیگر از جواهرات نسبتا مدرن از سینمای آمریکا، در ۸ ژوئیه «کارلیتو» و «گانگستر» در پارک دراکوپولو، نمایش داده می شود. در ۱۳ و ۱۴ ژوئیه، دو فیلم «۱۲ میمون» (۱۹۹۵) تری گیلیام و «نمایش ترومن» (۱۹۹۸) ساخته «پیتر ویر» که اثری عظیم در دهه ۹۰ بر جای گذاشتند در شهرداری آتن به نمایش در خواهند آمد.ادامه نمایش در ۱۶ ژوئیه در پارک آزادی، خیابان واسیلیسیس سوفیاس، با "شبح آزادی" (۱۹۷۴) اثر سوررئالیست آنارشیست لوئیس بونوئل و با بازی «مونیکا ویتی و میشل پیکولی» انجام می شود. در ۲۵ جولای، در دل تابستان، «استخر شنا» (۱۹۶۹) ساخته «ژاک دره، با بازی «آلن دلون و رومی اسنایدر» در سینما «استلا» به نمایش در می‌آید.

Σινεφίλ, μαζευτείτε: Το 7ο Athens Open Air Film Festival είναι εδώ ...

منبع: آوگی ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴

Open Air Film Festival / Δωρεάν σινεμά για όλους | Αυγή (avgi.gr)

کد خبر 20225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =