این مرکز با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیون روپیه تحت حمایت گروه روابط بین الملل دانشگاه اردو فدرال و زیر نظر مرکز علوم و فرهنگ روسیه (ایوان دوستی) با حمایت دولت روسیه تأسیس شده است که معلمان روسی در آن زبان روسی را رایگان تدریس خواهند کرد۔

این مرکز با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیون روپیه تحت حمایت گروه روابط بین الملل دانشگاه اردو فدرال و زیر نظر مرکز علوم و فرهنگ روسیه (ایوان دوستی) با حمایت دولت روسیه تأسیس شده است که معلمان روسی در آن زبان روسی را رایگان تدریس خواهند کرد۔

قرار است سه مرکز در پاکستان با همکاری مرکز فرهنگ روسیه ساخته شود و تنها مرکز در ایالت سند در دانشگاه اردو فدرال راه اندازی شده است که در یک کلاس درسی در دانشکده روابط بین الملل ساخته شده است و برای این منظور یک نجار روسی یک کلاس درسی زیبا به شکل معماری روسی آماده شده است.با یادگیری زبان روسی دانشجویان می توانند در دانشگاه های روسیه بورسیه تحصیلی دریافت کنند۔

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ توافق نامه ای بین دانشکده روابط بین الملل دانشگاه اردو فدرال و مرکز فرهنگ روسیه به امضا رسیده بود که بر اساس این توافقنامه تاکنون ۶ دانشجوی این دپارتمان بورسیه تحصیلی دریافت کرده اند در حالی که هر ساله ۱۰ دانشجو با بورسیه تحصیلی به روسیه می توانند به موسسه های روسی بروند و در دانشگاه های روسیه ثبت نام کنند۔

در مراسم افتتاحیه مرکز زبان روسی، استاد و رییس دانشگاه پرفسور ضابطه خان شنواری، سرکنسول فدراسیون روسیه آندری ویکتوروویچ فدوروف، عضو مجلس شورای ایالتی محمد آصف خان و فیصل ایدهی (رئیس بنیاد ایدھی) شرکت کردند.

جمع بندی:

روسیه به منظور تقویت روابط با پاکستان از طریق دیپلماسی فرهنگی، مجموعه‌ای از اهداف و سیاست‌ها را دنبال می‌کند. این اهداف و سیاست‌ها شامل موارد زیر است:

1.تقویت روابط دوجانبه: افزایش تعاملات فرهنگی و آموزشی برای تقویت روابط دوستانه و همکاری‌های چندجانبه با پاکستان.2. ترویج فرهنگ روسی: معرفی فرهنگ، هنر، و ادبیات روسی به مردم پاکستان به منظور ایجاد فهم و احترام متقابل.3. گسترش زبان روسی: آموزش زبان روسی و افزایش تعداد افرادی که به زبان روسی مسلط هستند.4. افزایش همکاری‌های علمی: تبادل دانشجویان و پژوهشگران، و برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی مشترک.

سیاست‌ها

1. تأسیس و حمایت از مراکز فرهنگی: راه‌اندازی مراکز فرهنگی مانند "مرکز علم و فرهنگ روسیه" در کراچی به منظور برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی.2. برنامه‌های تبادل دانشجو: ایجاد فرصت‌های تحصیلی برای دانشجویان پاکستانی در دانشگاه‌های روسیه و بالعکس.3. برگزاری رویدادهای فرهنگی: نمایش فیلم‌های روسی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، و برنامه‌های موسیقی و تئاتر به منظور معرفی فرهنگ روسیه.4. آموزش زبان روسی: برگزاری دوره‌های آموزشی زبان روسی برای علاقه‌مندان در پاکستان.5. همکاری‌های علمی و آموزشی: برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های علمی با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دو کشور.

دیپلماسی فرهنگی روسیه در پاکستان بر این استوار است که از طریق فرهنگ، هنر، و آموزش، تصویر مثبتی از روسیه ارائه دهد و زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر در سایر زمینه‌ها شود. این نوع دیپلماسی تلاش می‌کند تا از طریق فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، روابط انسانی و ارتباطات مردمی را تقویت کند، که در نهایت ضمن توسعه روابط سیاسی و اقتصادی به نفوذ روسیه در این کشور کمک نماید.

منبع: https://jang.com.pk/news/1332867

کد خبر 20256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =