در تاریخ 15 تا 21 ژوئیه، چهارمین جشنواره بین المللی فیلم سوانتی در شهر مستیا (منطقه سوانتی) برگزار شد. چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سوانتی یکی از رویدادهای مهم زندگی فرهنگی این کشور است که در سال 2021 توسط کارگردانان مریم خاچوانی و تیموراز چْخْویمیانی تأسیس شده است. جشنواره فیلم سوانتی به بخشی جدایی ناپذیر از جشنواره های جهانی تبدیل شده است و شهر مِستیا امسال نیز میزبان سینماگران کشورهای مختلف بود.

جشنواره بین المللی فیلم سوانتی «دالی» در شهر مستیا

برنامه رقابتی جشنواره، شامل فیلم‌های کوتاه و بلند بین‌المللی بود. جایزه اصلی جشنواره فیلم سوانتی "الهه دالی" در دو بخش به برندگان اهدا شد:

- بهترین فیلم: "اینجا دور نیست" به کارگردانی تیمور چوپلیانی (گرجستان)

- بهترین کارگردان: کیم تورس، برای فیلم "ماه از ما محافظت می کند" (کاستاریکا).

جایزه جشنواره برای بهترین پروژه ، اثر راشل حناناشویلی «Reedem Me» تعلق گرفت. برنده جایزه بهترین پروژه گرجی، اثر ته‏آ واتسادزه "جاذبه" حائز رتبه شد. فیلم "آباستومانی" ساخته کارگردان مریم کارکاشادزه مورد توجه ویژه ای قرار گرفت.

از جمله میهمانان افتخاری جشنواره می توان به روبن اوستلوند، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سوئدی، دارنده جایزه نخل طلای و نامزد اسکار و راینهولد مسنر، آلپینیست و کارگردان مشهور آلمانی، اشاره کرد.

روبن اوستلوند به همراه باچو اودیشاریا، رئیس بخش تولید فیلم مرکز ملی سینمای گرجستان، یک مستر کلاس برای میهمانان جشنواره و کارگردانان جوان برگزار کردند. شرکت کنندگان این فرصت را داشتند تا با تجربه حرفه ای، زندگی و خلاقیت فیلمساز مشهور دنیا بیشتر آشنا شوند.

در چارچوب جشنواره همچنین مستر کلاس راینهولد مسنر نیز برگزار گردید. وی موضوعات فرهنگ و ورزش را تلفیق کرده و از تجربیات حرفه ای خود صحبت نمود. مسنر جزئیات فیلمبرداری یک مستند در شرایط سخت را توضیح داد.

جشنواره بین المللی فیلم سوانتی هر ساله برگزار می شود و هدف آن حمایت از فیلمسازان جوان در تمامی مراحل اجرای پروژه و ارتقای توسعه صنعت فیلم گرجستان است. کارگردانان، تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان با استعداد از سراسر جهان این فرصت را دارند که با نمایندگان صنعت فیلم از سراسر دنیا آشنا شوند و آثار خود را در یک محیط خلاقانه هیجان انگیز ارائه دهند.

حامیان چهارمین جشنواره بین المللی فیلم سوانِتی عبارتند از: اداره ملی گردشگری گرجستان، بازیس بانک، شرکت تِلیانی وِلی، هتل "Chalet Mestia"، صدا و سیمای گرجستان، شرکت های تولید: Svaneti film studio 20 Steps Productions, Indfendent Film Project, Allprint

https://www.facebook.com/photo/?fbid=908498767988367&set=pcb.908501511321426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=909129027925341&set=pcb.909130807925163

https://www.facebook.com/GeorgianNationalFilmCenter

کد خبر 20494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =