دهمین جشنواره بین المللی تئاترهای منطقه ای با حمایت وزارت فرهنگ و ورزش گرجستان برگزار و با رویدادهای متنوع و جالبی به کار خود پایان داد.

برگزاری جشنواره بین المللی تئاترهای منطقه ای

گروه لهستانی در آخرین روز جشنواره نمایش «دوربی که مادرم به من داد» را در تئاتر شهر پوتی به نمایش گذاشت. تماشاگران همچنین اجرای "درب آسمان" تئاتر درام حرفه ای دولتی شهر اوزرگتی را مشاهده کردند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر منطقه‌ای که با حمایت وزارت فرهنگ و ورزش گرجستان تأسیس شد،  ازتاریخ از ۲۶ ژوئیه لغایت ۱ اوت به میزبانی شهرهای سِناکی و پوتی برگزار شد. گروه های تئاتر داخلی و خارجی در این جشنواره شرکت نمودند. جشنواره در تاریخ 26 ژوئیه در شهر سناکی با ارائه کاتالوگ تاریخچه ده ساله جشنواره تئاترهای منطقه ای افتتاح شد و در تاریخ ۱ اوت با کنسرت بزرگی در شهر پوتی به پایان رسید.

میهمانان مدعو - کارگردانان، منتقدان تئاتر، بازیگران تئاتر و سینما به همراه جامعه منطقه در این جشنواره که توسط بنیاد فرهنگی و آموزشی «امروز» برگزار شد، حضور داشتند. همچنین به مناسبت دهمین سالگرد برگزاری جشنواره، جوایزی از طرف حامیان جشنواره به کارشناسان تئاتر، مدیران هنری تئاترهای پوتی و سناکی و شهرداران این دو شهر اهدا شد.

لازم به ذکر است، که ترویج تئاترهای منطقه ای و فعال سازی حیات فرهنگی در مناطق از اولویت های وزارت فرهنگ و ورزش گرجستان است. گروه های تئاتر با کمک مسابقات اعلام شده از سوی این وزارتخانه، خلاقیت خود را به مخاطبان از نقاط مختلف گرجستان معرفی می کنند.  این رویداد به ساکنان مناطق فرصت می دهد تا در فرآیندهای خلاقانه مختلف مشارکت نمایند.

جشنواره بین المللی تئاترهای منطقه ای که توسط وزارت فرهنگ گرجستان در سال 2015 در شهر پوتی راه اندازی و از آن زمان تاکنون هر ساله نمایش های جدید و جذابی را ارائه می دهد.

منبع:https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth

کد خبر 20826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =