نخست وزیر گرجستان در دیدار با سفیر آمریکا : امکان تجدید نظر در روابط در صورت استمرار تحریم ها

در این دیدار خاطرنشان شد که طرف آمریکایی به محدودیت‌های بحرانی نزدیک‌تر شده و در صورت استمرار تحریم ها ممکن است اساساً در موضع گرجستان در مورد روابط گرجستان و آمریکا تجدید نظر شود.

نخست وزیر گرجستان در دیدار با سفیر آمریکا : امکان تجدید نظر در روابط در صورت استمرار تحریم ها

"ایراکلی کوباخیدزه "، نخست وزیر گرجستان، روز 17 سپتامبر 2024 ( 27 شهریورماه 1403)  با "رابین دانیگان"، سفیر آمریکا دیدار کرد. نخست وزیر در این دیدار ضمن ابراز احترام شخصی به سفیر، نسبت به تصمیم روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اعمال تحریم ها و محدودیت های صدور روادید علیه شهروندان گرجستان از جمله افسران پلیس، ابراز نگرانی کرد.

در این دیدار خاطرنشان شد که با این تصمیم، طرف آمریکایی به محدودیت‌های بحرانی نزدیک‌تر شده و در صورت اتخاذ تصمیم دیگری از این دست، ممکن است اساساً در موضع گرجستان در مورد روابط گرجستان و آمریکا تجدید نظر شود. در این نشست متذکر شد که تصمیمی که از طرف وزارت امور خارجه آمریکا گرفته شده به دنبال بهبود شانس مخالفان در انتخابات آتی است، هر چند این اقدام نتیجه معکوسی را به همراه خواهد داشت و در واقعیت هیچ تأثیری بر نتایج انتخابات نخواهد داشت و تیم حاکم را مرعوب نخواهد ساخت.

به گفته نخست وزیر، برعکس، تیم حاکم متقاعد شده است که تصمیمی که از طرف وزارت خارجه آمریکا گرفته شده است، انگیزه عمومی را برای اتخاذ یک موضع قوی و نگهبانی از استقلال و حاکمیت گرجستان در 26 اکتبر بیشتر خواهد کرد.

https://www.interpressnews.ge/en/article/133415-georgian-prime-minister-irakli-kobakhidze-met-with-us-ambassador-robin-dunnigan  

کد خبر 21112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =