مسلمانان آفریقای جنوبی، همگان با سایر مسلمانان جهان، حمله فرانسه به اسلام را محکوم می کنند

مسلمانان آفریقای جنوبی به خشم جهانی فزاینده ای پیوستند که علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به دلیل موضع اسلام ستیزانه و حمایت آشکار وی از کاریکاتورهای شارلی ابدو از پیامبر اسلام (ص) به وجود آمده است.

مسلمانان آفریقای جنوبی به خشم جهانی فزاینده ای پیوستند که علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به دلیل موضع اسلام ستیزانه و حمایت آشکار وی از کاریکاتورهای شارلی ابدو از پیامبر اسلام (ص) به وجود آمده است.

مکرون با متهم کردن مسلمانان فرانسه به "تجزیه طلبی" خشم مردم جهان را برانگیخت و اسلام را "دینی در بحران" توصیف کرد. بسیاری از کشورهای دارای اکثریت مسلمان تحریم کالاهای فرانسوی را آغاز کرده اند.

اوقاف آفریقای جنوبی، ارگانی محلی، گفت که از "حملات تهاجمی کنونی به پیامبر گرامی انسانیت، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) که از فرانسه نشأت می گیرد، منزجر شده است."

میکائیل کولیر[۱]، معاون مدیرعامل اوقاف آفریقای جنوبی گفت: "ما همچنین با نگرانی عمیقی اظهارات ناآگاهانه مکرون، رئیس جمهور فرانسه،  مبنی بر اینکه اسلام در" بحران "قرار دارد را مورد توجه قرار دادیم. اسلام رشد بسیار فزاینده ای در جهان داشته است و نمی توان آن را نشانه "بحران" دانست.

"مسلمانان به همه پیامبران احترام می گذارند و آنها را دوست دارند. اسلام به همه پیامبران خدا عزت یکسانی می دهد و احترامی که برای آنها قائل است اعتقاد اصلی ایمان ما است."

"کاریکاتورهایی که به طور گسترده در رسانه های فرانسه منتشر شده اند، فقط به دنبال بد جلوه دادن شخصیت مقدس حضرت محمد (ص) هستند، در حالی که در عین حال، به بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان بی دلیل توهین کرده و آنها را خشمگین کرده است."

"آزادی بیان، حق انسان است، اما اجازه بی احترامی، سخنان و اظهارات نفرت انگیز که احتمال ایجاد یک هولوکاست مدرن در جامعه اقلیت مسلمانان فرانسه را داشته باشد، نمی دهد.

کولیر اظهار داشت که اظهارات غیرمسئولانه و خطرناک رئیس جمهور فرانسه تنها باعث شعله ور شدن حملات اسلام هراسانه به جامعه مسلمانان خواهد شد.

او افزود که هدف از ارزشهای دموکراسی، مساوات خواهی، استقلال و آزادی که مطابق با اصول بنیادین جمهوری فرانسه است، محافظت از جوامع آسیب پذیر و نه نابودی آنها است."

"علاوه بر این، هتاکی غیرموجه به رهبران جوامع اسلامی، مانند ادوغان، رئیس جمهور ترکیه، که به نمایندگی از جهان اسلام، از جایگاه حضرت محمد (ص) حمایت کرده است، باید فوراً متوقف شود."

"ما همچنین از مردم فرانسه می خواهیم تا از این حملات اسلام هراسانه حمایت نکنند و بدانند که این تحریکات به عنوان ابزاری سیاسی برای تحقق آرمان های استعمارگرانه فرانسه در منطقه مدیترانه و شمال آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد. ما آرزو می کنیم که احترام و عزت برای آزادی های مذهبی و بیان حکمفرما شود."

در همین حال، محمد خالد سید، از قانونگذاران کنگره ملی آفریقا، گفت: "هدف از این اظهارات نژادپرستانه و متعصبانه که رهبرانی مانند مکرون از آن حمایت می کنند، ایجاد ترس و نفرت است."

سید، که ریاست شعبه استانی لیگ جوانان کنگره ملی آفریقا را بر عهده دارد، گفت: "این روشی است که از طریق آن، مکرون تلاش می کند تا توجه جهانی را از مسائل داخلی خود در میان مردم فرانسه پیرامون مسائل فساد مالی و کاهش هزینه های اجتماعی منحرف کند. حرکت به سمت اسلام در غرب ترس بزرگی را در میان رهبران غربی مانند مکرون ایجاد کرده است و آنها از این روایت به عنوان ابزار سیاسی بی ارزشی برای حفظ قدرت و مطرح بودن استفاده می کنند."

شفیق مورتون[۲]، روزنامه نگار مستقر در کیپ تاون گفت: "مانند بسیاری از شرق شناسان اروپایی، مکرون تصور می کند دموکراسی و سکولاریسم در مورد شبیه بودن و یکسان بودن است که در واقع نوعی نئوفاشیسم است."


[۱] Mickaeel Collier

[۲] Shafiq Morton

کد خبر 3700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =