کلیسای جامع سنت جورج  در کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کلیسای جامع سنت جورج، کلیسای جامع آنگلیکان در کیپ تاون، آفریقای جنوبی است. این کلیسا مقر اسقف اعظم کیپ تاون است. کلیسای جامع سنت جورج هم کلیسای کلان شهر کلیسای آنگلیکان آفریقای جنوبی و هم محل گردهمایی در قلمروی اسقف کیپ تاون است. در حال حاضر، پدر مایکل ویدر رئیس این کلیسا است.

کلیسای جامع سنت جورج، کلیسای جامع آنگلیکان در کیپ تاون، آفریقای جنوبی است. این کلیسا مقر اسقف اعظم کیپ تاون است. کلیسای جامع سنت جورج هم کلیسای کلان شهر کلیسای آنگلیکان آفریقای جنوبی و هم محل گردهمایی در قلمروی اسقف کیپ تاون است. در حال حاضر، پدر مایکل ویدر[۱] رئیس این کلیسا است. کلیسای جامع توسط سر هربرت بیکر[۲] طراحی شد و سنگ بنای آن در سال ۱۹۰۱ گذاشته شد. این کلیسای جامع جایگزین کلیسایی شد که در سال ۱۸۳۴ در همان مکان ساخته شد و هنوز ناقص است.

تاریخچه

در اکتبر سال ۱۸۲۷، اسقف کلکته، هنگام بازدید از کیپ تاون که در آن زمان پایگاهی دور از اسقف نشین وی بود، در مورد ساختمان یک کلیسای آنگلیکان صحبت کرد. تا آن زمان، جامعه آنگلیکان از قلعه کیپ تاون برای ارائه خدمات استفاده می کرد و بعداً روستای گِروت کِرک[۳] به آنها پیشنهاد میزبانی داد. (در دسامبر ۱۸۱۹ دو مُبلّغ به نام های رابرت و ماری موفات[۴] در "کلیسای سنت جورج ، کیپ تاون" ازدواج کردند.) دولت استعمار محلی را در انتهای پایین باغ های شرکت هند شرقی هلند در نبش خیابان گاورنمنت[۵] و خیابان وِیل[۶] اهدا کرد و اسقف زمین را تقدیس کرد. سنگ بنای اصلی توسط فرماندار، سر لووری کول[۷]، در روز سنت جورج، در ۲۳ آوریل ۱۸۳۰، گذاشته شد و در همان زمان خیابان اِرس بِرگ دوارز[۸] به خیابان سنت جرج[۹] تغییر نام یافت. این کلیسا از روی طرح های ترسیم شده توسط معمار جان اسکیرو[۱۰] بر اساس کلیسای W & H Inwood's Neo-Greek St. Pancras' Church  در لندن ساخته شده است. هرمان شوت[۱۱] پیمانکار ساختمان بود. هزینه ساخت کلیسای جامع ۱۶۰۰۰ پوند تخمین زده شد. در ۲۱ دسامبر ۱۸۳۴، کلیسای سنت جورج برای ارائه خدمات گشایش یافت. پس از دیدار دیپلمات، ادموند رابرتز[۱۲]، در سال ۱۸۳۴، جورج هاو[۱۳] به عنوان کشیش انتخاب شد و این کلیسا ۱۰۰۰ نفر ظرفیت و ۳۰۰ صندلی برای فقرا داشت.

در سال ۱۸۴۷، رابرت گِرِی[۱۴] به عنوان اسقف در اسقف نشین تازه تأسیس کیپ تاون منصوب شد و و کُرسی خود را در کلیسا نصب کرد، که با این عمل، با وجودی که این کلیسا تنها کشیش نشینی معمولی بود، به کلیسای جامع تبدیل شد. آرزوی او ساختن ساختمان شایسته تری در محل بود، اما آرزوهایش هرگز در طول فعالیتش به عنوان اسقف که تا زمان مرگش در سال ۱۸۷۲ ادامه داشت

 

[۱] Michael Weeder

[۲] Sir Herbert Baker

[۳] Groote Kerk

[۴] Robert and Mary Moffat

[۵] Government Avenue

[۶] Wale Street

[۷] Sir Lowry Cole

[۸] Erste Berg Dwars Street

[۹] St. George's Street

[۱۰] John Skirrow

[۱۱] Hermann Schutte

[۱۲] Edmund Roberts

[۱۳] George Hough

[۱۴] Robert Gray

کد خبر 3728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =