راهپیمایی محکومیت خشونت و قتل زنان در آفریقای جنوبی

خانم نوکاوِ مافو، معاون وزیر ورزش، فرهنگ و هنر در راهپیمایی و گفتگویی را درباره محکومیت خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان در کوازولو ناتال شرکت کردند

به عنوان بخشی از کمپین برای افزایش آگاهی، خانم نوکاوِ مافو، معاون وزیر ورزش، فرهنگ و هنر، یکشنبه، هجدهم آبان، راهپیمایی و گفتگویی را درباره خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان ([۱]GBV & F) در کوازولو ناتال[۲] (شهرداری محلی آمفلوزی[۳]) هدایت کرد.

خانم هلنگیو ماویمبلا[۴]، عضو شورای اجرایی ([۵]MEC) اداره ورزش، هنر، فرهنگ و سرگرمی استان کوازولو ناتال، و اسمانگالیسو مگنگ[۶]، عضو شورا و شهردار محلی آمفولوزی، معاون وزیر را در این کمپین همراهی می کردند.

این گفتگو بستری را برای مردان و زنان از نژادهای مختلف فراهم می کرد تا در مورد موضوعات مختلف مربوط به زنان جامعه و کشور به طور گسترده مشورت کنند. مسائلی نظیر خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان (GBV-F)، برابری جنسیتی، سو مصرف الکل و مواد مخدر، انسجام اجتماعی و ساختار ملت از مهم ترین موضوعات مورد بحث بودند.

علاوه بر این، این بستر گفتگو رهبران جامعه و جوانان را نیز قادر می سازد تا در زمینه های موضوعی زیر به شدت فعالیت کنند:

۱. دیدگاه زنان و مردان در مورد موضوعات مربوط به خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان.

۲. نقش مردان و گنجاندن فرزند پسر در گفتمان عمومی.

۳. تاثیر سوءمصرف مواد مخدر و الکل به عنوان یکی از عوامل خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان.

۴. تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کووید-۱۹ بر زنان.

۵. برابری جنسیتی و ورزش.

پیش از گفتگو، معاون وزیر در تلاش برای تقویت موضع دولت درمورد موارد خشونت مبتنی بر  جنسیت و قتل زنان که توسط خانم هلنگیو ماویمبلا، عضو شورای اجرایی اداره ورزش، هنر، فرهنگ و سرگرمی استان کوازولو ناتال، و اسمانگالیسو مگنگ، عضو شورا و شهردار محلی آمفولوزی، پیاده روی ۲.۵ کیلومتری را انجام دادند. در طی این کمپین ابداع شده توسط اداره ملی ورزش، هنر و فرهنگ، مسئولان اشاره شده با خانواده های آسیب دیده از خشونت مبتنی بر جنسیت دیدار کرده و در کنار گروه توسعه اجتماعی، اقداماتی را برای تسکین تنش های آنها انجام داده و پشتیبانی خود را از آنها اعلام کردند.

پیاده روی خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان از مدرسه فنی مخایدنی[۷] در ساعت ۷ آغاز شد و تا زمین ورزشی نزالبانتو[۸] ادامه یافت. مسئولان در گفتگویی در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت و قتل زنان نیز شرکت کردند که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. به عنوان بخشی از حمله به خشونت مبتنی بر جنسیت، وزارت ورزش، هنر و فرهنگ تحت رهبری معاون وزیر، موکاوِ مافو، تجهیزات و لباس ورزشی را به باشگاه ها و مدارس محلی تحویل داد

 

[۱] Gender Based Violence & Femicide

[۲] KZN

[۳] Umfolozi

[۴] HlengiweMavimbela

[۵] Member of Executive Council

[۶] SmangalisoMgenge

[۷] Mkhayideni Technical School

[۸] Nzalabantu Sports Field

کد خبر 3730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =